Smirnoff Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Det må være en liten leif det der ja. T.o.m min 2.8C har 1.525V som default spenning. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. september 2004 Forfatter Del Skrevet 3. september 2004 (endret) ...og min. Tenkte meg nok det. Tipper nok at 1.55 er ganske riktig. Husker NW 1.6...den krevde vel 1.475... *mimre* Edit: Ser ut som om det tar tid å sende meg denne brikka...itbutikken har satt opp prisen til det samme som MPX, men jeg har jo bekreftet ordre da...når det gjelder kjernespenning har jeg funnet ut at denne er 1.525 volt. Heisann....der kom det mail fra IT-butikken.... Vi har etterlyst et produkt hos leverandøren, siden vi fremdeles ikke har mottatt det. Varen det gjelder er: Prosessor - 1 x Intel Pentium 4 3.4 GHz ( 800 MHz ) - FC-PGA2 - L2 512 kB - Boks Våres leverandør har denne gangen opplyst oss, at vi kan forventet dette produktet den 1-10-2004. Men merk deg at dette er en forventet dato, og ingen garanti for at vi har produktet på den angitte datoen. Trekker visst ut ja... Endret 7. september 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 (endret) En vare som du har bestilt, er dessverre utgått. Varen det gjelder er: Processor - 1 x Intel Pentium 4 3.4 GHz ( 800 MHz ) - FC-PGA2 - L2 512 KB - Box (Processor, INTEL), 1stk. Varen er blitt slettet fra din ordre med nummer: xxxxxx. Med vennlig hilsen ITbutikken AS Nå er jeg ikke veldig fornøyd. Får titte litt rundt på disse helkettes Prescott`ene likevel da, men jeg er fryktelig redd for at P4C800-kortet ikke greier å levere nok strøm til noen hissig overklokking med en slik...ser ikke ut som om det finnes raskere enn 3.2ghz på s478 heller... Nå er rådyra gode. Tar gjerne i mot erfaringer med Prescott-cpu og gjerne overklokking på hovedkort likt mitt... EDIT: Noen som kan finne NW 3.2 et sted som ikke skal ha fantasipris for den? Endret 15. september 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Du fåkke min sin! Men var jo litt rart at både 3,2 og 3,4 så og si er ute.. Det er jo konge prosessorer! Klokker som bare det.. Jeg er maks fornøyd iallefall! Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Du fåkke min sin! Men var jo litt rart at både 3,2 og 3,4 så og si er ute.. Det er jo konge prosessorer! Klokker som bare det.. Jeg er maks fornøyd iallefall! Hvis du ikke kan nå lenger enn 3,8-3,9 med en 3,2 og 3,4 kan en likegodt kjøpe en 2.8 eller 3,0 og klokke like langt. Selv kjører jeg 2,8 på 4,06 og funker smertefritt det. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 litt synd at northwood er på vei ut!, så det er bare å hamstre! ene vennen min fekk takk i 3.2northwood 800fsb..512cache på netshop.no for litt siden! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. september 2004 Forfatter Del Skrevet 15. september 2004 Selv kjører jeg 2,8 på 4,06 og funker smertefritt det. Som det framgår av mitt første innlegg sitter jeg også med en 2.8C og er slettes ikke fornøyd med at den gir opp etter ca. 3.3 ghz...så at jeg klokker like høyt med en slik som f.eks. en 3.4 blir jo feil. Det stor forskjell mellom chippene på hva de er gode for, men med en som er oppgitt til f.eks. 3.2 eller 3.4 er man jo garantert den hastigheten på lav spenning. Og da har man teoretisk sett et bedre utgangspunkt. Hvis man ikke da er ekstremt heldig og får tak i en cpu som klarer det du oppgir. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Selv kjører jeg 2,8 på 4,06 og funker smertefritt det. Hvilken stepping er det på den prosessorn?? Hvilken kjøling bruker du?? mvh Npvk_x Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 16. september 2004 Del Skrevet 16. september 2004 Selv kjører jeg 2,8 på 4,06 og funker smertefritt det. Hvilken stepping er det på den prosessorn?? Hvilken kjøling bruker du?? mvh Npvk_x SL6Z5 med vannkjøling Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Man antar at Prescott skalerer på en slik måte at NW og Prescott yter likt pr.mhz ved ca. 3.5 ghz....dermed er det kanskje greit nok med en Prescott hvis det ikke er annet å oppdrive, forutsatt at jeg greier å presse den over 3.5 ghz da. Vurderer 3.2 ghz utgaven etter å ha surfet meg blå etter NW, som naturligvis er borte... Synspunkter? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Vurderer 3.2 ghz utgaven etter å ha surfet meg blå etter NW, som naturligvis er borte... Synspunkter? De skal ha 3,2 nw igjen på lager hos pceksperten.no Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Kun AMD-chipper der såvidt jeg kan se under cpu/prosessor. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Ikke f...om jeg hadde kjøpt Prescott, da hadde jeg heller venta til de høyeste NW'ene hadde kommet igjen - og det skjer garantert. De er ikke faset ut, så det kommer nok snart et lass igjen.....................:-) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 De er ikke faset ut, så det kommer nok snart et lass igjen.....................:-) Takk! Har det litt travelt kan du skjønne, men Prescott er IKKE et alternativ så lenge det er en mulighet for at det vil bli NW å få kjøpt igjen. Men det skulle jo kanskje tyde på at 3.4 er utfaset hvis man skal tro mailen fra ITButikken... Hvis du har rett og det kommer inn "ei røys" med NW til butikkene igjen er det jo en viss fare for at man kommer til å prise disse etter etterspørselen...og jeg har intrykk av at den kanskje kan bli høy. Leste tidligere at NW skulle fases ut i november (eller var det s478?), men det er jo rart at man ikke produserer nok til å dekke etterspørselen fram til da... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 På en del plasser, bla. MPX, står det "midlertidig utsolgt" på de største NW'ene - det lover jo godt....:-) Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Kun AMD-chipper der såvidt jeg kan se under cpu/prosessor. Da tror jeg du må se om igjen. Det er jo mange forskjellige Nwér med 800Mhz bus der. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Kun AMD-chipper der såvidt jeg kan se under cpu/prosessor. Da tror jeg du må se om igjen. Det er jo mange forskjellige Nwér med 800Mhz bus der. Ser om igjen nå. I kategorier får jeg først en linje med bare prikk uten tekst etter, så står det socket 754, deretter socket A. Mulig at nettleseren min bøgger? Har ikke noen problemer med andre sider tho... EDIT: Når jeg bruker søkefunksjonen og skriver Intel Pentium kommer det ei liste her ja...men når jeg klikker på cpu/prosessor er det som beskrevet over - både på kategorilisten til venstre og på siden. EDIT II: Jepp, fantasipriser. Er nok en grunn til at de har på lager. 3.4ghz til 3720, ITButikken og MPX solgte disse for ca. 2000 kr for en stund siden... Endret 18. september 2004 av Muffinman Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 (endret) Skjekk DENNE.. Ja, fantasipris på 3,4 ja. Det skal jeg være enig i. Men tror denne kommer til å synke litt etter hvert hos disse som andre. Men resten er jo kurant. Endret 18. september 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå