araber711 Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Hvorfor er det 2 forskjellige deleing-av-filer funksjoner i Windows XP? På min maskin har jeg litt mer avansert, deling av filer funksjon. Jeg kan sette tilatelser osv. ( Altså når man høyre klikker på en mappe å trykker på "deling og sikkerhet" ) På kameraten min sin maskin står det bare " del denne mappen" Problemet er at når jeg tar å deler mapper, så få ikke han til gang, men når kameraten deler mapper får jeg tilgang. Jeg har prøvd å opprette brukere med passord å koplet til nettverkstsjon uten hell. Det var litt dårlig forklart kanskje. Men har ikke screen shot. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Windows-spørsmål skal i Windowskategorien. Det er derfor den er her. Flyttes Lenke til kommentar
araber711 Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Brannmur? Nope.. Jeg lagg til gruppe "nettverk" så får man sånn ca tilgang.. Men det er bare sånn ca også! Det er noen mapper man kommer inn på å noen ikke.. Skjønner ikke helt Lenke til kommentar
TCi Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 XP har 2 måter å dele filer/mapper på. - Klassisk - Enkel Klassisk Her kan du sette brukernavn og passord osv og diverse andre sikkerhetsinstillinger. Du har mer kontroll. Enkel Som navnet antyder. Her kan du dele med å bare hake av at mappen skal være delt. Da vil alle har lese rettigheter. Gjestekontoen bør være aktivert. For å aktivere/deaktivere de to ulike fildelingene, gå til Kontrollpanelet -> Mappe alternativer I listen finner du "Bruk enkel fildeling". Selv har jeg aldri fått XP til å fungere med klassisk fildeling. I teorien skal det fungere slik som i Window 2000, noe som ikke fungere hos meg. Bare tulle med rettigheter osv. Selv ikke noen fra MS ga noen gode tips i en chat-session for en tid tilbake. Så jeg anbefaler enkel fildeling selv. Du burde kanskje og sjekke ut andre alternativer, slik som FTP. Lenke til kommentar
araber711 Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Selv har jeg aldri fått XP til å fungere med klassisk fildeling. I teorien skal det fungere slik som i Window 2000, noe som ikke fungere hos meg. Bare tulle med rettigheter osv. Rettighet tull! Yes! Det stemmer. Men jeg fikk orden på det når jeg gikk på vis-mappealt. som du sa. Thank u Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå