Gå til innhold

Er det mulig å splitte opp et RAID0-sett?

Blib

Anbefalte innlegg

Har to disker i RAID som jeg ønsker å kjøre seperat da minst en av dem har blitt ødelagt. Men jeg vil helst ikke miste alt på diskene. Er det mulig å kjøre noe programvare som kan fordele innholdet mellom de to diskene slik at ikke halvparten ligger på hver disk?

Finnes det forresten et program som kan sjekke hver enkelt disk for bad sectors? WD sitt sjekker bare begge i en sveip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel RAID-0 du har kjørt da. Og siden det splitter filene over de to diskene dine ryker som kjent alt dersom den ene disken ryker. Jeg tviler på om det er mulig å gjennoppbygge RAID 0 selv med et hardware basert RAID. Går ut fra du kjører softwarebasert RAID uten eget kontrollerkort.

Uff, det var ikke mye hjelp i dette, kanskje noen andre har en løsning ?

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva du mener med hardware- eller softwarebasert RAID-set, men det er satt oppfra SATA/RAID-BIOSen til hovedkortet mitt (A7N8X Deluxe)

Diskene har forresten ikke røket fullstendig enda, det er noen bad sectors på en eller begge av diskene. Håper på at Komplett er snille og sender meg to nye harddisker som jeg kan overføre innholdet til og så sende over de to defekte etterpå. Lite lyst til å tape 400GB. Hadde jeg tho kunnet sjekke akkurat hvilke filer som lå på defekte områder osv hadde nok også det hjulpet en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...