Blib Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Har to disker i RAID som jeg ønsker å kjøre seperat da minst en av dem har blitt ødelagt. Men jeg vil helst ikke miste alt på diskene. Er det mulig å kjøre noe programvare som kan fordele innholdet mellom de to diskene slik at ikke halvparten ligger på hver disk? Finnes det forresten et program som kan sjekke hver enkelt disk for bad sectors? WD sitt sjekker bare begge i en sveip Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Det er vel RAID-0 du har kjørt da. Og siden det splitter filene over de to diskene dine ryker som kjent alt dersom den ene disken ryker. Jeg tviler på om det er mulig å gjennoppbygge RAID 0 selv med et hardware basert RAID. Går ut fra du kjører softwarebasert RAID uten eget kontrollerkort. Uff, det var ikke mye hjelp i dette, kanskje noen andre har en løsning ? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Vet ikke helt hva du mener med hardware- eller softwarebasert RAID-set, men det er satt oppfra SATA/RAID-BIOSen til hovedkortet mitt (A7N8X Deluxe) Diskene har forresten ikke røket fullstendig enda, det er noen bad sectors på en eller begge av diskene. Håper på at Komplett er snille og sender meg to nye harddisker som jeg kan overføre innholdet til og så sende over de to defekte etterpå. Lite lyst til å tape 400GB. Hadde jeg tho kunnet sjekke akkurat hvilke filer som lå på defekte områder osv hadde nok også det hjulpet en del. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Finnes det forresten et program som kan sjekke hver enkelt disk for bad sectors? WD sitt sjekker bare begge i en sveip Regner med at det er mulig hvis du kobler om fra RAID til vanlig kontroller. Testprogrammet kan du jo kjøre fra floppy eller CD. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Ikke for å strø salt i såret, men: Go fast. die young. Sorry OT, håper du finner en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå