ferik Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 jeg prøver å installere samba i et NT domene, prøver da å joine samba'en i domene. men når jeg kjører kommandoen "net rpc join domain -U brukernavn%'passord'" sier den bare unable to find a suitable server. grett nokk, prøver å finne feilen prøver da emd kommandoen net rap domain, som skal liste opp domenekontrollerene i nettverket, og der får jeg bare meldingen "could not connect to server 127.0.0.1". ipadressen på eth0 er 172.16.3.39 og ipadressen til ene domene kontrolleren er 172.16.0.117. klarer fint å pinge serveren... virker som net kommandoen prøver å koble til nettverket gjennom lo'en. noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Usage: Usage: net time to view or set time information net lookup to lookup host name or ip address net user to manage users net group to manage groups net groupmap to manage group mappings net join to join a domain net cache to operate on cache tdb file net getlocalsid [NAME] to get the SID for local name net setlocalsid SID to set the local domain SID net changesecretpw to change the machine password in the local secrets database only this requires the -f flag as a safety barrier net status Show server status net ads <command> to run ADS commands net rap <command> to run RAP (pre-RPC) commands net rpc <command> to run RPC commands Type "net help <option>" to get more information on that option Valid targets: choose one (none defaults to localhost) -S or --server=<server> server name -I or --ipaddress=<ipaddr> address of target server -w or --workgroup=<wg> target workgroup or domain Valid miscellaneous options are: -p or --port=<port> connection port on target -W or --myworkgroup=<wg> client workgroup -d or --debuglevel=<level> debug level (0-10) -n or --myname=<name> client name -U or --user=<name> user name -s or --configfile=<path> pathname of smb.conf file -l or --long Display full information -V or --version Print samba version information -P or --machine-pass Authenticate as machine account Lenke til kommentar
ferik Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 for den har jeg jo ikke sett før... Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 for den har jeg jo ikke sett før... Hvorfor har du ikke brukt den informasjonen som jeg har uthevet i fet skrift der i kommandoen du viste oss da? Der etter at det står at hvis du ikke fyller inn den informasjonen vil den hente informasjon fra 127.0.0.1 som du hevder er akkurat det som er problemet.... Lenke til kommentar
ferik Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 problemet er at jeg har prøvd alle de forskjellige komandoene som står der uten hell... og det er en ting til jeg er litt forundret over, det er at jeg har brukt den komandoen som jeg skriev helt først, med hell... faktisk på samme maksin også, men bare en annen harddisk... har lest gjennom man sidene til net komandoen, fant ikke ut så mye der heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå