Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

klarer ikke koble til netverksstasjon med passord

Anbefalte innlegg

skal koble til en nettverksstasjon ved hjelp av et logonscript hittil ser scriptet slik ut:

NET USE \\server\nymappe \q: :passord /user:dewil

hva har jeg gjort feil?!!!

får bare meldingen:

NET USE

[enhetsnavn|*] [\\datamaskinnavn\ressursnavn[\volum] [passord | *]]

[/uSER:[domenenavn\]brukernavn]

[/uSER:[punktumdelt domenenavn\]brukernavn]

[/uSER:brukernavn@punktumdelt domenenavn]

[/sMARTCARD]

[/sAVECRED]

[[/DELETE] | [/PERSISTENT:{YES | NO}]]

NET USE {enhetsnavn | *} [passord | *] /HOME

NET USE [/PERSISTENT:{YES | NO}]

har prøvd den innebygde funksjonen på min datamaskin med bruk annet navn

men den klarer ikke å lagre det jag putter inn ved neste restart.

serveren bruker win 2000 server og maskinen som skal kobles opp står med win xp pro sp1++. noen som har peil på hva jeg har trykka feil.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvorfor lager du deg ikke bare et domene på serveren som du logger xp maskinen din inn på(hvis du er Administrator på serveren, så er dette absolutt enklest).

Dessuten så kan du kikke på logonscriptet som ligger på serveren (\winnt\system32\repl\import\script).

slik skriver jeg script:

net use h: /home /user:%USERNAME%

p.s: husk og lag ei mappe deling av dette på serveren.

Scootersing

Lenke til kommentar

Er det dette du prøver på?

NET USE q: \\server\nymappe "passord" /USER:dewil

Men hvis du bruker samme brukernavn & passord på serveren som på "klienten" trenger du strengt tatt ikke å oppgi passord i scriptet. Det er ikke noe særlig å lagre passord i tekstfiler...

Endret av alpheex
Lenke til kommentar
Er det dette du prøver på?

NET USE q: \\server\nymappe "passord" /USER:dewil

Men hvis du bruker samme brukernavn & passord på serveren som på "klienten" trenger du strengt tatt ikke å oppgi passord i scriptet. Det er ikke noe særlig å lagre passord i tekstfiler...

ja det er dette jeg prøver på, men det funka ikke. får meldingen feil brukernavn eller passord. prøvde å ikke skrive noe i det hele tatt og da får jeg beskjed om å skrive inn brukernavn og så skrive inn passord. dette vil jeg slippe å gjøre.

Lenke til kommentar

Hmmmm....

Hvis du fortsatt ikke har fått det til:

Veldig lenge siden jeg tukla med no' windows server, men hvis du skriver inn adressen (\\server\blabla) direkte etter du har logget inn lokalt, må du da skrive brukernavn & passord? Hvis du må det, er ikke brukeren på "klienten" lik brukeren på serveren(f.eks forskjellig passord).

Ellers så ville jeg ha sjekket permissions på den mappen som er delt, skrudd på allow på alt for Everyone.

Så har du jo muligheten å sette opp en domene server, men det er litt styr med å installere div. servere og legge til maskiner som medlemmer i domene og slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...