loketing Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 "Beeinshot", "Morradi", "Wollfaenschpaah", "Lø" osv. av samme typen ord. Totalt idiotiske ord. Samt "keeg", "tøde" og "tette". er det bare for meg disse ordene ikke kan oversettes til noe forståelig..? Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 loketing: Keeg: En som kler/oppfører seg sossete og har diverse holdninger osv. Tøde/ Tette: Brukes som et ord for mange / mye osv. Bruker selv ordet tette en del. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) "Beeinshot", "Morradi", "Wollfaenschpaah", "Lø" osv. av samme typen ord. Totalt idiotiske ord. Samt "keeg", "tøde" og "tette". er det bare for meg disse ordene ikke kan oversettes til noe forståelig..? Ehh, de er i hvert fall godt kjent i Oslo. Tøde: Mye. (F.eks "Tøde keshninger er "mye penger"). Keeg: Tøft/tøff/kul. (F. eks "Så jævlig keegt" er "så jævlig kult"). Tette: Den kan jeg ikke. EDIT: Ja, dimiles beskrev det. Endret 25. august 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 o_O "Jej hr stQrre t1ss nn dg lzm!!111!1" Nå er du bare barnslig. </ironi>. Eksempelet mitt er akkurat det samme som: Jo høyere postcount, jo mer din mening betyr. Står ikke dette i retningslinjene et sted? Mennesker på dette forumet takler ikke en spøk. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Tror de\vi er blitt avhengige av en etter en ironisk uttalelse... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Tror de\vi er blitt avhengige av en etter en ironisk uttalelse... Pssh, da blir det ikke tørr humor. Lenke til kommentar
loketing Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Ehh, de er i hvert fall godt kjent i Oslo. Tøde: Mye. (F.eks "Tøde keshninger er "mye penger"). Keeg: Tøft/tøff/kul. (F. eks "Så jævlig keegt" er "så jævlig kult"). Tette: Den kan jeg ikke. EDIT: Ja, dimiles beskrev det. Ehh, de er i hvert fall godt kjent i Oslo. javel, men ikke for meg, som bor i Bergen.. og forresten, hvordan kan keeg bety to ting..? whæh, kedegåri, liksom.. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Som at vanlige norske ord kan bety to ting. Ta ordet synes, f. eks: "Han synes å være en flott herremann" og "Du synes bak buskene" er to setninger hvor ordet synes betyr to forskjellige ting. Akkurat som med keeg. "Keeg" betyr opprinnelig soss(ete), men man kan også si: "Det er keegt" for "det er kult". You see? Avanserte greier, det her. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 "Keeg" kommer av "geek", bare bakleng. Med andre ord det motsatte av "geek". Lenke til kommentar
loketing Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Som at vanlige norske ord kan bety to ting. Ta ordet synes, f. eks: "Han synes å være en flott herremann" og "Du synes bak buskene" er to setninger hvor ordet synes betyr to forskjellige ting. Akkurat som med keeg. "Keeg" betyr opprinnelig soss(ete), men man kan også si: "Det er keegt" for "det er kult". You see? Avanserte greier, det her. okei, jeg gir meg.. du har vel rett.. det er vel ikke sånn som "hvordan", som blir misbrukt i slike tilfeller: "hvordan skjermkort har du?"..? ufattelig irriterende, synes jeg.. men men. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Som at vanlige norske ord kan bety to ting. Ta ordet synes, f. eks: "Han synes å være en flott herremann" og "Du synes bak buskene" er to setninger hvor ordet synes betyr to forskjellige ting. Akkurat som med keeg. "Keeg" betyr opprinnelig soss(ete), men man kan også si: "Det er keegt" for "det er kult". You see? Avanserte greier, det her. okei, jeg gir meg.. du har vel rett.. det er vel ikke sånn som "hvordan", som blir misbrukt i slike tilfeller: "hvordan skjermkort har du?"..? ufattelig irriterende, synes jeg.. men men. Eller, i verste fall, hvem skjermkort! HalTan: Takk for den du, da lærte jeg noe idag og! Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 "Keeg" kommer av "geek", bare bakleng. Med andre ord det motsatte av "geek". Korrekt. I tillegg betyr "keeg" så vidt jeg vet "kult" på dansk. Noen som kan støtte min påstand? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 "Keeg" kommer av "geek", bare bakleng. Med andre ord det motsatte av "geek". Hvem er det som kommer på sånt? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 "Keeg" kommer av "geek", bare bakleng. Med andre ord det motsatte av "geek". Hvem er det som kommer på sånt? Folk som ikke er keeg, vel. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 nabb er det værste ordet jeg hører! ÅÅÅÅÅÅ BLI SÅ IRRITERT NÅR JEVLA HOMOJEVLER SIER "Å fy faen han var nabb" eller "du er så nabb"! HVA FAEN ER NABB ? DET HETER NOOB FFS, NOOB=Noobie/nybegynner ? NABB= ? helvette blir så irritert når cs geeks roper nabb.. *roe seg ned* Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 nabb er det værste ordet jeg hører! ÅÅÅÅÅÅ BLI SÅ IRRITERT NÅR JEVLA HOMOJEVLER SIER "Å fy faen han var nabb" eller "du er så nabb"! HVA FAEN ER NABB ? DET HETER NOOB FFS, NOOB=Noobie/nybegynner ?NABB= ? helvette blir så irritert når cs geeks roper nabb.. *roe seg ned* N00b er like stygt. Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 nabb er det værste ordet jeg hører! ÅÅÅÅÅÅ BLI SÅ IRRITERT NÅR JEVLA HOMOJEVLER SIER "Å fy faen han var nabb" eller "du er så nabb"! HVA FAEN ER NABB ? DET HETER NOOB FFS, NOOB=Noobie/nybegynner ?NABB= ? helvette blir så irritert når cs geeks roper nabb.. *roe seg ned* Det er nå litt avhengig av dialekta å da. f.eks. å mekke høres helt jævlig ut på Oslo måten (i liket med allt annet ). Mens på Trøndersk høres det mer hjemme ut liksom. Virker litt det samme med nabb... Dessuten er det med på å gjøre det norske språket norsk Lenke til kommentar
loketing Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 dabb / klæss på bergensk. "ska du ha klæss ellar?! ekje så jæla tøff no, nei!". hjelpes. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 dabb / klæss på bergensk. "ska du ha klæss ellar?! ekje så jæla tøff no, nei!". hjelpes. Dabb er bank. Klæss er bitchslap. Lenke til kommentar
Makkaroni Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) slettet av brukeren Endret 2. juni 2006 av Makkaroni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå