Vargtass Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Beklager hvis feilpostet; fant ikke noe passende gruppe å poste i. Så til saken : er det mulig (uten å ødelegge noe..) å bore to hull i HK ved siden av chipsettet ? (skal montere vannblokk). Forutstatt at jeg ikke borer over noen kretser selvfølgelig. (all eletroniken ligger vel på 'yttersidene' av kortet, og ikke midt inne i?) Noen som har gjort dette ? btw, HK er ASUS p4c800 DeLuxe. mvh roger Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Det tror jeg du skal være MEGET forsiktig med! Hovedkortene er bygget opp i flere lag, og derfor er sannsynligheten ganske stor for at det ødelegges! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Det skal en god del til for at du klarer å bore hull i hovedkortet uten å ta med deg noen kretser. Men det er jo festehull til chipsetkjøler på det hovedkortet fra før av? Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jeg ville heller prøvd å lage en feste mekanisme som fungerer med allerede eksisterende festemekanisme som er på hovedkortet, istedenfor å prøve å modifisere hovedkortet... -mamazboy- Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Det tror jeg du skal være MEGET forsiktig med!Hovedkortene er bygget opp i flere lag, og derfor er sannsynligheten ganske stor for at det ødelegges! flere lag ja.. da kan vi glemme det prosjektet.. Mitt problem er at jeg bruker ALU i resten av vannkjølingen (Reserator) , det er vedlig lite utvalg av ALU blokker til chipset, desverre, ser ut til at jeg må bruke en GPU blokk fra Zalman. (Det var det Microplex konkluderte med ialle fall.) Har i alle fall ikke så vedlig lyst til å lime den fast. Takk for innspill, dere berget et HK mvh r. Edit: Til Goophy: det er desverre ikke hull fra før , Zalmann blokka har skruer som må festet med mutter på andre siden. Endret 25. august 2004 av roger_h99 Lenke til kommentar
monstar Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Tipper at du ødelegger hovedkoret vist du borrer idet. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Blit nok noget problematisk. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Ser det er en som har fått det til: men dette er seff en kobberblokk..har også slike 'hemper' på HK til å feste kjøleribben med. Mulig jeg klarer å feste Zalmannblokka med via de der 'hempene' med ett eller annet.. ståltråd ? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Kanskje. Ikke bruk tykke strips i alle fall. Klarte å løsne en av disse "hempene" på mitt IC7 kort. Uansett, om jeg ikke misforsto totalt, så er grunnen til at du spør at du ikke får brukt en blokk i samme metall som resten av utstyret? Skulle ikke være et større problem enn at du tar i en dæsj frostveske (10-15% når det skal brukes som korrosjonsmiddel om jeg ikke husker helt feil.). Eller du kan bruke et eget korrosjonsmiddel. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Har aluminium i resten av systemet, ble frarådet av Microplex å sette inn en en kobberblokk pga. nettopp korrsjon. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Trokke det er no særlig anbefalene å bore hull Endret 25. august 2004 av Fur Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Har aluminium i resten av systemet, ble frarådet av Microplex å sette inn en en kobberblokk pga. nettopp korrsjon. Kan så være. Med korrosjonsmiddel så er faren for korrosjen = 0 (skal være det hvertfall), med mindre ikke metallene har fysisk kontakt med hverandre da. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 tror ikke det er så veldig lurt å bore hull i hk Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 ALDRI ALDRI borr hull i hk... Er HELT sikker det er kretser i lagene der...alt er tett der. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Takk for hjelpen, har nå fått fiklet på plass en GPU-blokk på NB, med de med orginale springfjærene. (måtte drive litt metallsløyd). Bios rapporterer 6 grader lavere HK temp. Dette var kult Hva nå ? kjøle minnerbrikkene på GPU ? Er det mulig? (tror jeg er i ferd med å bli 'bitt' av noe her..) mvh r. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå