Gå til innhold

Skal kjøpe PC-pakke, hva lønner seg?

Anbefalte innlegg

Hjelp. skal kjøpe ny (rimelig!) PC, men det skorter på de tekniske kunnskapene. :cry: Sette sammen komponenter selv er ikke aktuelt. Prøver å vurdere tilbud, men synes det er vanskelig å sammenligne og trekke en konklusjon. :roll:
Hva synes dere om tilbudene til Dell? Hva med Prix-PC'en??
Kommer til å bruke PC'en mye til Internett, spill (barna!), digital bildebehandling ++. Har forøvrig brukbar skjerm fra tidligere (Compaq MV920) - kan denne fortsatt benyttes?
Hva med CD-rom/brenner og DVD-spiller som jeg har i nåværende PC? Disse virker jo, men er det evt. lett å inkorporere disse enhetene i ny PC, eller bedre å gi blaffen?? :hmm:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen nettbutikker bygger pcene for deg. Du kan bruke din eksisterende skjerm, om du vil fortsette å bruke den eller kjøpe ny, er opp til deg. Med mindre du tar kontakt med en lokal nettbutikk monterer nettbutikkene neppe eksisterende deler for deg. Komplett tar f.eks 1000 kroner for å bygge en pc utifra dine spesifikasjoner. Hvis du tar en telefon til supportavdelingen kan dere sikkert komme opp til en løsning som passer bra.

Det kan også være lurt å orientere seg litt i pc-markedet før du kjøper. Finne ut hva skjermkort og prossesor (64/32 bit/amd/intel) du vil ha.

En DVD brenner koster ca. 800 kr nå, og den brenner CD-R/W/ DVD-/+R. Det er vel like greit å kjøpe en ny? Du kan jo alltids få dem til å ikke sette inni CD stasjoner og med mottak montere dem selv. Men så ville ikke du bygge selv...

Lenke til kommentar

PCen fra Prix er faktisk et bra tilbud. Det er standardkomponenter, bra ytelse og prisen er ikke minst meget lav.

Nettbutikkene har også en del tilbud på mer eller mindre komplette pc-pakker, det varierer litt med og uten skjerm. Prisene her er mye rundt 10000 kr. Og de kan ofte sammenlignes med prixmaskinen.

CD, DVD og slikt du har i eldre maskiner kan du selvsagt flytte over i en ny maskin, men alle nye pcpakker nå kommer med slikt. Du kan jo da regne på kostnader for å sette sammen en pakke på nettsidene og så bestille montering av butikken, for slik å utelate komponenter man selv vil sette inn.

Det er en enkel jobb å ordne, gjøres på 5 min... når man vet hva man skal gjøre.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Ok, konklusjonen blir vel noe slikt som at jeg bør kjøpe en ferdig pakke med CD-brenner/DVD og eventuelt greitt benytte gammel skjerm hvis jeg er happy med den?
Er det riktig at med DVD-brenner kan jeg også brenne CD'er???

Ja, har lest om Prix-PC'en, og synes den høres ok ut. Hvordan vurderer dere den i forhold til Dell og Elkjøps pakker? Dell har et tilbud som går ut i dag med dobbel MB inkl. i prisen. Er det spesielt gunstig, eller er det fortsatt like greitt å tusle til Prix for å handle PC? :no:
Jeg har forøvrig satt 8000 som max pris jeg ønsker å betale.
Lenke til kommentar

elkjøpr er meget dårlig etter erfaring, da er prix pc'en mye bedre.

det er veldig vanskelig og sette sammen et tilbud som er bedre+ det følger med prgrammvare, os osv.

Hvis ud har 8000 som et max, burde du kjøpe prix pc'en og beholde gamle skjermen... Min mening vertfall.

dell har også endel gode tilbud og sånneservice avtaler som sikkert er greit om du ikke har mulighet til å fikse litt selv?

Lenke til kommentar

Takk til dere som svarte meg! - Nå er PC'en innkjøpt, og det ble Prix-PC! Det viste seg å være i grevens tid! Tror jeg fikk tak i Oslos siste av slaget... :w00t: Dessverre var harddisken uten eske, slik at det manglet brukermanual på selve maskinen (!!) Derfor har jeg plundret/plundrer en del unødvendig, og bl.a. ikke kommet meg på nett igjen enda + ikke fått til TV-funksjonen...!! :cry: Men 1 stk. brukermanual er på vei fra Brukerstøtte, så imellomtiden er den gamle harddisken koblet til for å bøte på Internett-abstinensene...

Maskinen virker forøvrig lovende, og med masse ok programvare... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...