fullifaencom Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Prosjekt XVIDogMP3 Mål Lage liten stue pc for spilling av filmer, mp3 og emus Vet at mange har gjort dette før, men jeg tenkte at jeg skulle lage en worklog slik at jeg kunne få ideer og innspill, samt gjerne komme med tips og ideer til andre. Utstyr PSU: PW-120-M, 200watt Mainboard:VIA EPIA 12000 Nettverk: Trådløst pcmcia Disk: 200GB seagate IDE OS: Windows98 lite Kabbis: Hjemmelaget i alu Vifte: Papst 12db RAM: Twinmos 512Mb Har fått bestilt alle delene idag, regner med at de kommer før helgen. I tillegg har jeg startet på kabbis'n som jeg har bøyd ut ifra en 2mm alu plate. Kabinettet bli 20cm brett, 10cm høyt og 25cm dypt Første bildene kommer i kveld :-) Endret 25. august 2004 av fullifaencom Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Lykke til! Liker sånne prosjekter! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 hørtyes bra ut.. liker htpc'er.. venter på bilder Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jeg ser på flere worklogs så bruker enkelte win98lite, xplite etc..hvor får man tak i disse? Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Ingen dum ide med Worklog! Vi simpelt nok bare eeeelsker det . Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Ok, har ikke all verdens tid idag, men jeg har da fått gjort noe, som bilde viser så har jeg fått brekket til alu platen i den formen jeg skal ha den (målene ble som beregnet) Så kom den dumme parten, jeg tenkte at jeg skulle ha plexi topp, så derfor gjorde jeg: MEN det var ikke særlig lurt, derfor bestemte jeg meg for å heller feste hovedkortet i plexi'en og snu alu platen opp-ned Regner med at alu platen vil lede vekk litt varme fra disken også. Neste steg blir å få laget hull i alu platen til viften, mangler egnet verktøy for dette, så jeg må nok vente til imorgen før jeg får gjort det. Noen som vet hva som er best å bruke til å kutte plexi platene med? btw: vil dere ha større bilder eller er det greit med så små? Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Kom på en ting, jeg venter forsatt på delene, så det vil nok ta noen dager før jeg kommer igang med montering av hovedkort, men regner med å lage det meste annet ferdig. Noen som har tips til en stilrein powerbryter=? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Du ser flink ut... Gleder meg til teh resultater. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Noen som har tips til en stilrein powerbryter=? http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...ter/no/4529.htm Den er vel snart allemannseie, men stilren er den. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 (endret) Noen som har tips til en stilrein powerbryter=? http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...ter/no/4529.htm Den er vel snart allemannseie, men stilren er den. hmmm, slett ikke dum, får se om det er noe mer jeg skal ha fra elfa, gidder ikke å bestille kun en bryter :-) Men hvem vet, trenger alltids noe annet fra elfa Ser litt på denne: Ikke så dum den heller da... Trenger egentlig ikke lys i bryteren :-) Endret 25. august 2004 av fullifaencom Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Ser bra ut... Jeg liker virkelig sånne prosjekter... skal straks begynne på en htpc selv, så jeg får se her etter tips... Jeg likte den sistnevnte bryteren best... vet det er mange som har den med lys i, men de uten er finest... Men jeg lurte på hva minste kravet til en htpc var liksom... Har noen betydelig dårligere hw liggende enn det trådstarter bruker... Trenger jeg virkelig så bra hw som fullifaencom bruker? Lenke til kommentar
Grimnar Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Steike, jeg sjekket prisen på en av bryterne fra elfa. 1 35-070-27 Tryckströmst från-(till) 1 1 2004-08-27 109,61 2 35-072-25 Tryckst. belyst röd IP66 1 1 2004-08-27 153,26 Nettogodsverdi 262,87 Fraktkostnad 65,00 Postoppkravsgebyr* 36,00 Moms 87,33 Øreavrunding -0,20 Totalsum NOK 451,00 Lenge til jeg skal ha meg en slik i allefall. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Totalsum NOK 451,00 Lenge til jeg skal ha meg en slik i allefall. Jada, prisen er noe stiv :-) Men igjen, det koster å være kar... Kjøpte en til 39 kr på clas'rn men den var så dårlig at jeg kastet den :-| Skal se igjennom rotekassen på jobb om jeg finner noe gøyalt. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Fikk også lånt meg en pinacle tv tuner kort idag, så dette skal jeg teste for å se om boxen kan brukes som opptaker også... Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hva med å heller gå for denne bryteren isteden, ikke så KJEMPE pen men den går ann prisen er heller ikke så værst, 25 kr Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 dette blir nok bra lykke til Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Nyydelige knekker på den aluplata da, hvordan har du fikset det? Vanligvis må man jo bruke maskinelt utstyr for å få dem så flotte. Eller lyver bildet litt? Btw; Du kan gjerne legge ut litt større bilder, om du har tjangs. Lenke til kommentar
Digranes Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Nyydelige knekker på den aluplata da, hvordan har du fikset det? Vanligvis må man jo bruke maskinelt utstyr for å få dem så flotte. Lurte litt på det samme pen jobb på alu plata... hadde tilgang utstyr hvor jeg kunne bøye platene likt når jeg gikk på vgs, men begynner å bli noen år siden nå Hvordan fiksa du aluen så fint bøyd? svært værktøy i garragen? -mamazboy- Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 Nyydelige knekker på den aluplata da, hvordan har du fikset det? Vanligvis må man jo bruke maskinelt utstyr for å få dem så flotte.Eller lyver bildet litt? Btw; Du kan gjerne legge ut litt større bilder, om du har tjangs. Heheh, alu platen fixet jeg lett, slo opp på gulesider etter blikenslager, så gikk jeg ut der og ba dem lage det for meg, kostet ingenting :-) Bilde lyver ikke nei Har Nikon D70 så større bilder blir ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå