Gå til innhold

pcutstyr.no...Dårlig service! HJELP!


Anbefalte innlegg

:cry: Sendte inn et hk(MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3) da den var feil på denne ene lydporten. Nå har jeg ventet i 6 1/2 uke, od det eneste de klarer å si når jeg ringer og etterlyser det, er at jeg må vente en uke til. Nå begynner jeg å bli dritt lei. Hadde pc ca i 2 uker før dette skjedde, handlet for ca 8000kr når jeg kjøpe utstyr der sammen med hovedkortet.

Er det flere som har hatt samme erfaring fra pcutstyr.no eller er det bare jeg som er uheldig. Hva ville dere ha gjort i min situasjon....ville dere krevd et eller annet for den lange ventetiden (har ikke fått hk enda). Eller har jeg krav på et eller annet. Pc`en rekker jo å bli gammel får jeg får brukt den :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6 1/2 uker er fullstendig uholdbart. De fleste webshoper vet at å få dårlig reklame her inne mest sannsynlig vil være negativt for både rykte og salg så kanskje de setter opp farten.

 

Jeg vet i allefall at jeg unngår webshoper som ikke klarer å ordne opp raskt og greit, selv om prisen er lav.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke handlet fra denne webshoppen, men det høres jo helt hårreisende ut at de ikke greier å ta tak i denne saken! En enkel defekt på et HK - latterlig av dem!

 

En ting som ikke slutter å forskrekke meg er noen webshopper sin uvilje til å hjelpe når de har solgt en defekt vare. Somregel er det snakk om småpenger rundt tusenlappen, men mange er så smålige at de stuper til ukjente dyp for å være vanskelig.

 

Jeg fatter det bare ikke - skjønner de ikke at vi kundene kommuniserer med hverandre på forum slik som dette.

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Et lite utdrag fra kjøpsloven:

 

Hva du kan kreve

Hvis varen har en mangel har du en rekke krav du kan stille til selgeren. Det er derfor viktig at du klager direkte til selgeren eller leverandøren før du får varen reparert.

 

Du kan for det første kreve å holde tilbake kjøpesummen dersom du ikke allerede har betalt. Du kan videre kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering) eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan imidlertid kreve å få reparere i stedet for å gi deg en ny vare dersom det er umulig å fremskaffe en ny eller hvis dette det vil medføre en urimelig kostnad. Dette betyr for eksempel at varer som er kostbare og som faller mye i verdi normalt ikke kan kreves omlevert. Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen.

 

Mislykkes reparasjon og omlevering kan du kreve prisavslag eller heve kjøpet dersom mangelen ikke er uvesentlig. Prisavslaget skal tilsvare varens verdireduksjon. Hever du kjøpet må du levere tilbake varen mot at selgeren betaler tilbake kjøpesummen med tillegg av forsinkelsesrente fra du reklamerte.

 

I en del tilfeller kan du, i tillegg til de andre kravene du har, også kreve erstatning for tap du lider som følge av mangelen, f.eks. at vaskemaskinen har ødelagt tøyet ditt.

 

Hvem skal betale utbedringen?

Er det grunn til å tro at varen er beheftet med en kjøpsrettslig mangel, må selger/produsent i utgangspunktet dekke kostnadene ved å få klarlagt dette. Viser undersøkelsen at det ikke er en mangel, men at feilen skyldes din bruk av varen, kan selgeren kreve at du betaler undersøkelse og reparasjon. Forutsetningen er imidlertid at selgeren, før undersøkelsen eller reparasjonen, har avtalt med deg at du skal betale hvis du er ansvarlig for feilen.

Lenke til kommentar

Jeg har utrolig dårlig erfaring med pc-utstyr-kjøper aldri noe derfra mer. Bestillingen min ble sendt delt opp selv om jeg spesifiserte det ved å krysse av at jeg ikke ville ha pakken i deler-dette etter to uker-jeg sender pakken tilbake pga surr og dårlig service, det endte med at de sendte meg regning på 500kr(pga tort å svie for å pakke+sendet pakkene), noe jeg til slutt betalte 250kr av- aldrig mer!!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Vel..kortet er ikke ferdig ENDA...Nå begynner jeg på den syvende uka. :mad:

Er det noen som har ventet lengre enn dette?

Skal aldri ALDRI handle fra pcutsyr.no mer. Jeg trenger sårt pcen også..vel vel...skal si ifra når jeg får kortet...hvis jeg noen gang får det da :hmm:

Da benytter du deg av kjøpsloven i neste telefon til pcutstyr. Krev et likt eller lignende kort til ditt kort er ferdig reparert.

Lenke til kommentar

Jeg ser også at til og med så har PCutstyr til og med dette kortet 100 stk på "lager". Så da kan jeg ikke fatte hvorfor det skulle ta sånn tid for trådstarter.

 

Prøv å få fatt i daglig leder og spør han høflig hvorfor du ikke kan få et nytt kort asap, når du har ventet så lenge. Og om ikke det går om du kan få refudert pengene, slik at du kan kjøpe et nytt kort hos noen andre som kan levere. Siden du er lei av å være uten maskin så lenge.

 

Som nevnt overfor går ikke det, be om låne hk i henhold til kjøpsloven. Siden de har flere inne av samme merke som ditt orginale, skal det vel ikke være noe problem å låne ut et tilsvarende. ;)

 

PS. Er det noe som vet hva Tvete-gruppen er for noe? PCutstyr skryter på hjemmesiden at de er en del av de, som ble ettersigende etablert i 1993.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...