Gå til innhold

filmsnutt av den virkelige KarateKid

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 7 måneder senere...
han blir heftig eid av star wars kid

haha, håper fyren ikke er seriøs, driter seg jo kraftig ut...

Grunnen til at han skriker er for å stramme musklene i hele kroppen (spesielt magen), også kan det jo skremme en eventuell motstander..

Fant en link til en gammel kamp mellom en kung fu ekspert og Royce Gracie, som demonstrerer hvor lite fancy karate o.l knep er verdt i virkeligheten...

[link]

Hehe tråden var visst ganske gammel ser jeg nå..

Endret av un0kai
Lenke til kommentar
han blir heftig eid av star wars kid

haha, håper fyren ikke er seriøs, driter seg jo kraftig ut...

Grunnen til at han skriker er for å stramme musklene i hele kroppen (spesielt magen), også kan det jo skremme en eventuell motstander..

Fant en link til en gammel kamp mellom en kung fu ekspert og Royce Gracie, som demonstrerer hvor lite fancy karate o.l knep er verdt i virkeligheten...

[link]

Hehe tråden var visst ganske gammel ser jeg nå..

Karate er ikke om fancy knep eller selvforsvar, det er om å lemleste en motstander så effektivt som mulig(var i allefall det originalt).

Ang. Videoen virka ikke kung-fu duden så legendarisk flink.

Det som blir praktisert av "kampsport" idag har vel lite med virkelig slossing å gjøre, da det ikke kan sies at å lemleste en motstander akkurat er målet.

Jaja, tror i alle fall ikke Gracie hadde hatt mye sjangs mot mestern da: Masutatsu Oyama :)

Lenke til kommentar
Det er ikke Kung Fu. Det er Gung Fu.

Og jo, jeg tror Royce Gracie hadde vært vinneren i en kamp mot Masutatsu Oyama.

Gracie familien er legendarisk.

Og Royce er en fantastisk utøver.

Mas er legendarisk nok han, ble kalt guds hånd. Han drepte okser med bare nevene, kan ikke tenke meg et menneske i verden som kunne slått han uvepnet. :hmm:

Uansett banker pappan min pappan din. ;)

Lenke til kommentar
Det er ikke Kung Fu. Det er Gung Fu.

Og jo, jeg tror Royce Gracie hadde vært vinneren i en kamp mot Masutatsu Oyama.

Gracie familien er legendarisk.

Og Royce er en fantastisk utøver.

Mas er legendarisk nok han, ble kalt guds hånd. Han drepte okser med bare nevene, kan ikke tenke meg et menneske i verden som kunne slått han uvepnet. :hmm:

Uansett banker pappan min pappan din. ;)

Hvem som hadde vunnet kommer litt ann på hva slags kamp det er snakk om, en helt åpen mma type kamp tror jeg Gracie hadde vunnet, mens en stående kamp lett kunne gått i Oyama sin favør..

Kommer jo litt ann på om Oyama bare har trent karate eller har supplementert med andre stilarter også...

HEHE, jeg banker pappaen din :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...