Gå til innhold

filmsnutt av den virkelige KarateKid

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For de som lar seg imponere av slikt syntes jeg dere skal ta en tur på neste karate NM og se på Show-Mix klassen. Mye av det som vises der får denne karen til å se ut som en amatør.

Det var ikke at ferdighetene var særlig imponerende, men heller gutten som så helt psyko ut. :p

Lenke til kommentar
For de som lar seg imponere av slikt syntes jeg dere skal ta en tur på neste karate NM og se på Show-Mix klassen. Mye av det som vises der får denne karen til å se ut som en amatør.

Nå syns jeg du overdriver. For det første syns jeg de sa han var verdensmester i sin klasse og for det andre har jeg vært på både em, nm og vanlige stevner og aldri sett en 11 åring som hadde den kontrollen.

Lenke til kommentar

Evt. se kinesiske kung fu-filmer fra 70 og 80-tallet. Mye fantastiske oppvisninger i hva mennesket kan få til. Selv om plottene stort sett er grusomme.

Filmene til Gordon Lieu er spesiellt råe. Han behersker veldig mange stilarter innen kung fu. Har sett ham slåss helt villt med flere forskjellige våpen (fra sverd til lange spyd) i en og samme film (Shaolin vs Ninja, der han fornærmer karaten til ei japansk jente, som sender "bud" hjem til Japan om hjelp, og 7 karer med forskjellige kampsporter utfordrer ham. Han må bruke forskjellige våpen og teknikker for å oppveie mot de forskjellige utøverne, og får en dag å hvile mellom hver kamp

).

Hiruyoki Sanada (henry sanada) er en annen gammel martial arts-ekspert. Han har gjort ninjitsu i mange filmer. Bl.a. Ninja in the Dragon's Den, der de faktisk slåss på stylter i en sekvens. Helt sykt å se på. Masse saltoer og hoppespark med stylter på beina.

Å si "Your kung fu is weak" var nærmest som en dødsfornærmelse å regne på 70-tallet :)

Sanada var for øvrig en av hovedrollene i The Last Samurai, han som er broren til krigeren Cruise dreper tidlig i filmen, som fører til at han blir tatt til fange.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ville være rart hvis de var bedre i NM enn denne gutten ja, siden han faktisk er Verdensmesteren :hmm:

Lenke til kommentar
Ville være rart hvis de var bedre i NM enn denne gutten ja, siden han faktisk er Verdensmesteren :hmm:

Nå vet jeg ikke hva han her er verdensmester i, karate er det ihvertfall ikke.

Etter selv å ha vært i USA å trent, i tillegg til at min tidligere hovedtrener bor i USA vet jeg at nivået der (og i en del andre land) generelt er langt lavere enn i norske og europeiske klubber.

I tillegg har f.eks. amerikanerne en forkjærlighet for å arrangere såkalte "vm" innenfor en bestemt stilart/gren som ingen andre en dem selv har hørt om.

Kan også opplyse at det i USA er mulig å inngå såkalte svartbelte kontrakter når du begynner å trene som sier at du vil få svart belte innen en hvis tid. Du er altså sikret svart bare du betaler treningsavgiften (ref. Elvis).

Nå har jeg vært tilstede på så godt som samtlige senior og junior NM de siste 10-12 årene og jeg kan forsikre om at det som av og til vises som pause oppvisning og i showmix klassen kunne gått rett inn i hvliken som helst film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...