Gå til innhold

Hvilken CPU temperatur er den mest vanlige?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal temperatur sammenliknes må den måles av en probe som sitter på kjernen eller av en integrert tempføler slik p4 NW har. Atlhon XP har slik, men ingen chipsett utnytter denne. Føleren som sitter et eller annet sted på hovedkortet (mange hk har forskjellige løsninger) er ikke til å stole på.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-03 19:57, alibaba skrev:

Skal temperatur sammenliknes må den måles av en probe som sitter på kjernen eller av en integrert tempføler slik p4 NW har. Atlhon XP har slik, men ingen chipsett utnytter denne. Føleren som sitter et eller annet sted på hovedkortet (mange hk har forskjellige løsninger) er ikke til å stole på.

Hørt om ASUS C.O.P. ?

Lenke til kommentar

Det er veldig mange forskjellige tråder om akkurat dette emnet. Søk, så finner du det du leter etter.

Tror ikke du bør bekymre deg før du er oppe i litt over 70 grader. Jeg har vært oppi det uten at CPU'en har tatt skade av det.

Nå ligger jeg stabilt på 43...

Lenke til kommentar

Jeg har en XP1800+ som ligger mellom 57 og 62 grader og ca. 33 grader i kabinettet. Har en GlobalWin CBK58 CPU-vifte som er ganske stille (25dB) Og en kabinettvifte som jeg har koblet til 7v (hører den nesten ikke da). Kabinettviften hjalp en hel del, lå på rundt 75 grader på CPU´n og ca. 40 grader i kabinettet føre denne. Har bra kontakt mellom CPU´n og kjøleribbene. Synes selv at tempen fortsatt er litt høy så det blir til at kjøpe et par kabinettvifter til.

Leste et sted att AMD´s XP-serie skulle tåle nærmere 90 grader, men misstenker at livslengden synker en hel del da :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Jazzy4668 på 2002-05-03 23:11 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Det gjør ingenting om cpu`en din har 62 grader,

så lenge den er stabil.

Men, det er jo enkelte kjølefanatikere der ut som sier "Den må ligge undre 30 grader. Visst ikke går alt til h....!!"

Tro meg, dette er helt ok.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-04 10:35, tibbs skrev:

Har XP1600+ Bruker den billigste vifta (ca 100kr), ingen kjølepasta. Tempen ligger på 46-47 grader. Systemet er stabilt som gråstein. Så hvorfor stresse med kjølinga?

Men jeg tenker maskinen din høres mer ut som et jetfly under take off enn en datamaskin??? :smile:

Lenke til kommentar

Du kan finner mer om cpu temperatur på denne siden.

http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm

Har selv Pentium 4 [email protected] , temperaturen ligger mellom 40-55(idle-stress)

-----------------------------------------------------

Abit BD7-Raid

Intel Pentium 4 1.6NW overcloked to 2.448

FSB 155

Twinmos 512mb PC2700 DDRAM

40 and 100 gb Western Digital HD

Gainward GF4 PowerPack! Ultra/750XP Golden Sample Overclocked 320/740

Chieftec Dragon Midi Tower

Enermax 450 PS

Pioneer DVD

Plextor 24x CDR

Hansol 19" Monitor

Logitech Cordless Desktop Optical

Creative Soundblaster Audigy

3com Nic

Windows XP Pro

-----------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Hei,

PC-en min ligger på 30'C inne i kabinettet og 48'C på cpuen etter en hard match med CS:)

Kabinettet er et originalt Chieftec midi tower med en 80mm vifte. CPUen er utstyrt med en Cooler Master DP5 kjøler og vifte, bruker kjølepadden som fulgte med. Ikke noe som helst stabilitetsproblemer hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...