ThaKladd Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 jeg kikket litt på skjermer, og så at noen finnes i tco99 og i tco03 der den sistnevnte er noe dyrere. men hva er forskjellen? så på den syncmaster 957 MB, og der var det mange som anbefalte tco99 fordi 03 førte med seg trøbbel... jeg antar at det står for årstall - men hva har det med kvaliteten å si - når det er samme skjerm?? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 jeg vet fargen på skjermen har noe å si.. om den er hvit eller svart eller grå.. mer vet jeg ikke Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 jeg vet fargen på skjermen har noe å si.. om den er hvit eller svart eller grå.. mer vet jeg ikke Det er f.eks ikke "lov" med sort ramme rundt skjermen på TCO 03 (på grunn av ergonomi/kontrast) Lenke til kommentar
Calm Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Er ikke helt sikker på hva det står for selv. Nummeret (99/03) står for årstall, og TCO tror jeg er en standard for bl.a. hvor mye stråling skjermen gir. edit: For sent ute. Innlegget over gir vel et bedre svar Endret 24. august 2004 av Calm Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 TCO-99 og TCO-03 er som sagt forskjellige spesifiseringer av ergonomi o.l dess høgare årstall dess strengare krav. Viss du ser ein skjermmodell som både har 99 og 03 godkjenning så er den svarte 99 og den kvite/grå/sølv 03. så der den einaste forskjellen mellom dei at den svarte skjermen ikkje tilferdstiller kontrastforholdet mellom skjerm og ramme, ellers er skjermene like. Det som er verd å merke seg er at i mørke rom der ein speler/ ser på film vil svarte rammer vere meir "behageleg". mens i lyse rom og "kontorapplikasjoner" så vil den kvite vere mest behageleg. Så høgast betyr nødvedigvis ikkje at den er bedre til ditt bruk. Der ein har kvite skjermer som er berre 99 godkjente er det større forskjeller på sidan det er andre krav i 03 som den ikkje tilferdstiller. mvh Jan Eirik LCD tester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå