8-Ball Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Holder på å sette opp en pc for en kompis, og har sett opp 2stk 74Gb raptor i raid-0 på intel controlleren til os. Men skal også ha 2stk wd250Gb ide disker koblet til samt to optiske drev. Hvordan sette dette opp til å fungere med dette hovedkortet? Skal de to wd250éne kobles opp mot primary-ide kanal i master/slave og de to optikse drevene på secondary-ide master/slave? Det er også en til ide kontakt nede på kortet som tilhører promise controlleren, skal disse benyttes isteden for primary-ide kanal? Hadde vert kjekt hvis noen kunne ha sett meg på rett spor. Endret 24. august 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Det spiller egentlig ingen rolle hvilke IDE-kanaler du bruker til HDD og optiske drev, men Promise controlleren har støtte for RAID. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Lurer også på hvordan jumperne skal stå på wd250éne og optiske drevene? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) for WD diskene: sett bare jumperne på master/slave ettersom hvem del av kablene som skal i HDD'ene (master-svart, slave-grå, HK-blå/lengst unna de to andre) du kan velge cable select, men personlig har jeg hatt en del tull med det og vil ikke anbefale det når det gjelder de optiske drevene vet jeg ikke det spøtt desverre Endret 25. august 2004 av Spirre Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 for WD diskene: sett bare jumperne på master/slave ettersom hvem del av kablene som skal i HDD'ene(master-svart, slave-grå, HK-blå/lengst unna de to andre) du kan velge cable select, men personlig har jeg hatt en del tull med det og vil ikke anbefale det når det gjelder de optiske drevene vet jeg ikke det spøtt desverre Det er vel det samme når det gjelder optiske drev, men da antar jeg at han med optiske drev mener CD-ROM/DVD-ROM eller brenner. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Det er vel det samme når det gjelder optiske drev, men da antar jeg at han med optiske drev mener CD-ROM/DVD-ROM eller brenner. Riktig, det er en cd-brenner og en dvd-brenner. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 (endret) doh det burde jeg ha skjønt... ja det blir akkurat det samme som jeg sa på hdd'ene ikke at du trenger begge når du har en dvd brenner da... Endret 25. august 2004 av Spirre Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 ikke at du trenger begge når du har en dvd brenner da... Ikke jeg, en kompis. Og to ord: Multi tasking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå