Gå til innhold

Hardiskoppsett på ASUS P4P800-E

8-Ball

Anbefalte innlegg

Holder på å sette opp en pc for en kompis, og har sett opp 2stk 74Gb raptor i raid-0 på intel controlleren til os. Men skal også ha 2stk wd250Gb ide disker koblet til samt to optiske drev.

Hvordan sette dette opp til å fungere med dette hovedkortet? Skal de to wd250éne kobles opp mot primary-ide kanal i master/slave og de to optikse drevene på secondary-ide master/slave?

Det er også en til ide kontakt nede på kortet som tilhører promise controlleren, skal disse benyttes isteden for primary-ide kanal?

Hadde vert kjekt hvis noen kunne ha sett meg på rett spor.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for WD diskene: sett bare jumperne på master/slave ettersom hvem del av kablene som skal i HDD'ene

(master-svart, slave-grå, HK-blå/lengst unna de to andre)

du kan velge cable select, men personlig har jeg hatt en del tull med det og vil ikke anbefale det

når det gjelder de optiske drevene vet jeg ikke det spøtt desverre

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
for WD diskene: sett bare jumperne på master/slave ettersom hvem del av kablene som skal i HDD'ene

(master-svart, slave-grå, HK-blå/lengst unna de to andre)

du kan velge cable select, men personlig har jeg hatt en del tull med det og vil ikke anbefale det

når det gjelder de optiske drevene vet jeg ikke det spøtt desverre

Det er vel det samme når det gjelder optiske drev, men da antar jeg at han med optiske drev mener CD-ROM/DVD-ROM eller brenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...