Gå til innhold

Er AMD egentlig noe bedre en Intel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-05-03 19:26, Sveinl skrev:

Jeg giddet ikke lese innlegget ditt, men jeg svarer på spørsmålet i emnet ditt. --==DOH==--

------------

Når AMD Hammer kommer, tror jeg Intel sliter litt. Siden denne prosessoren har endel bedre egenskaper enn Intel, lurer faktisk Microsoft på å lage eget operativsystem for AMD. Kun for å utnytte kraften og hastigheten. Det sier litt om hvordan Hammer blir.

Sveinl.

Ehm..er jo ikke alle som bruker windows hele veien heller.. kommer det kanskje linux hammer? =P

jeg venter lenge før jeg skifter os..

Lenke til kommentar

Valget mellom AMD og Intel er noe man må gjøre selv. Begge to gjør samme nytten, i forskjellige hastigheter og i forskjellige priser.

Kanskje vi skal lage en egen kategori for denne typen innlegg? Dessuten er dette innlegget under feil kategori! Passer bedre inn i "søppel"! :razz:

Asus P4B533-E i845e|

Pentium 4 [email protected] NW|

2x Corsair 256MB PC3000 DDR|

Gainward GeForce4 Ti4400|

|FSB=144x20|

[ Denne Melding var redigert av: intelfanatic på 2002-05-05 13:06 ]

Lenke til kommentar

p4 er bedre til oc da + at du slipper å ha maskinen stående uten cpu i socket pga knust core.

min duron 800 datt i gulvet fra 20cm høyde å dødde av det.

JEg tok en gang en 486 dx66 cpu å kasta etter søstera mi. Den traff veggen med ett smell men funka etterpå.

(hadde en hel palle med 486 deler) vis du trenger printerkort,vesa skjermkort,overdrive cpuer,vanlige cpuer alt fra 386 til 486 dx4 100 og kingston 100mhz overdrive. så kan du sende meg mail på [email protected]

Lenke til kommentar

**** satan helvete, så klart amd er bedre en Intel!

de ***** penge slukende hype grisene flyter bare på fordums ære. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

bare vent til t-bred kommer! da skal det overklokkes som **** :grin:

intel-skuta flyter bare på hypen.

Hail AMD :grin:

(ble noen sure nå? :lol: hahahaha)

Lenke til kommentar

Intel er større enn AMD, derfor kjøper jeg utelukkende AMD. Tenk hva vi hadde betalt for prosessorene våre hvis det ikke var konkurranse på markedet.. og tenk på de trege hastighetene.. *grøsse*

Gleder meg til AMD sine tebrød kommer.. De kommer nok til å rocke ganske hardt.. :smile:

Lenke til kommentar

Herregud, hvorfor er alle så partiske her? Er det ikke mulig å holde en avstand og vurdere hver og en CPU?

De som kjøper t-bred nå når det kommer, kommer til å få seg en stooor skuffelse.. Den er IKKE så overklokkbar som dere tror, og den kan ikke måle seg med p4 133/533 bus.. DETTE er på grunn av minnebånnbredde(iogmed at dual-DDR ikke kommer på leeenge), og pga. ren overklokkbarhet.. De som har testet t-breds fra amd, har målt med p4, og p4 leder fortsatt soneklart.. Fra denne dag og fram til høsten, kommer Intel til å ha et stort overtak på AMD.. Face it, Intel ER bedre en AMD nå, mye pga. overklokkbarhet..

Ikke begynn å snakk om "hvor bra amd ville vært hvis de hadde kjørt på samme klokkehastighet som pentium4!".. Ok, dere har misforstått HELT.. Begge selskapene har valgt hver sin strategi..

Intel: Sette opp klokkehastigheten, sette ned operasjoner pr. clockcycle.. Dette fører til at de får høyere klokkehastighet, men lavere generell ytelse på lavere klokkehastigheter(hvis noen er så dumme at de kjører en 1.6ghz northwood på std. hastighet, ja, da har de seriøse problemer)..

AMD: De har holdt seg i skyggen og bruker "juksenavn" på CPU'ene sine for å prøve å stjele enda flere kunder fra Intel, positivt, men jeg føler at de har jukset like mye som intel har gjort(Intel jukset ved å sette opp klokkehastigheten, les over :smile: )

Som dere ser, er det umulig nå for tiden å måle Mhz mot Mhz, iogmed at det ikke har noe å si.. Man må måle generell ytelse for å se hva som er best.. Disse bildene taler for seg selv:

multimediabench.JPG

membench.JPG

arthibench.jpg

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-05 17:25, i-am skrev:

Hva er vitsen med denne diskusjonen når sannheten er slik :

AMD = best på pris/ytelse vis man ikke overklokker :smile:

Intel = Best vis du skal overklokke :smile:

Fordi mange sier at AMD er best. Uansett om man kjører på standard hasdighet eller overklokker.

Lenke til kommentar

Dette er en uendelig diskusjon for dere som har tenkt til å fortsette med den.

Kan jo for så vidt sies så enkelt som at folk må kunne velge det de syns er bra og syns de har råd til.

Hva er foresten denne t-bred dere snakker om, og er det noen som vet når AMD Hammer og t-bred kommer??

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Etter etpar år i bransjen sverger jeg nå til Intel nesten blindt.. kvaliteten dems på CPU imponerer meg mer enn noen annen produsent i dataverden...

På min arbeidsplass så er det Intel CPU det er absolutt minst retur på. Alt det andre ryker i bøttevis :smile: (MODEM,ISDN,DISKER,RAM,LAN osv)

Når maskiner kommer til rep. hos oss er det rett og slett nesten aldri Intel CPU feil. Etter at vi lagde en rein Intel PC serie, har minimalt av disse kommet i retur, de gangene det skjer er det ALDRI Intel prosessoren som er årsaken. Kan huske 4 saker de siste 3 årene hvor problemet var purely Intel CPU. 'AMD maskiner' tørr jeg ikke dra inn til sammenligning engang :=)

No offence AMD ppl, men AMD er fint for folk med litt peil og interesse for det, men ikke noe du vil sette opp en server og 30 kontormaskiner med.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-04 00:36, skrev siDDIs:

elsker sånne diskusjoner
:grin:

Quote:

On 2002-05-03 19:26, Sveinl skrev:

Kjørte test i sandra og min XP-1600+ slår Intel 2GHz. Så AMD produserer med andre ord bedre prosessorer enn Intel ved samme klokkefrekvens.

Eg kjørte ein test i Lightwave...og min p4 1.6a slår ein xp2100.

Så Intel produserer med andre ord bedre prossesorer enn AMD ved samme klokkefrekvens.

Clawhammer er bare oppskrytt....til å begynne med vil den slite kraftig med minnebåndbredde.

dette blir for dumt da, som om noen tror at din P4 1,6GHz knuser en XP2100+, da må jeg si at du har et fint lite eksemplar der ja, synd at alle andre STORE websider sier det stikk motsatte

Lenke til kommentar

Jeg trur det er mange som ikke helt forstår hva Bøgge Bakken mener her.

En AMD XP2000+ er like god som en P4 2GHz, hvis man ikke overklokker. Så fort man skal overklokke finner man ut at AMD er vanskelig å overklokke, mens P4 kan man klokke veldig høyt.

Så jeg vil si meg 100% enig i hva Bøgge Bakken sier her.

Jeg bruker selv AMD og fortsetter med det i en stund til da jeg ikke har allverden med penger og bruke på PC`n + at AMD passer meg bra da jeg ikke har tenkt til å overklokke CPU ennå.

Min konklusjon:

AMD er for brukere som skal ha en bra CPU til en bra pris og ikke ska overklokke.

P4 er for brukere som skal ha en bra CPU + overklokkings muligheter.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-05 07:34, skrev Bøgge Bakken:

* Skulle av en eller annet grunn vifte stopper er det stot are for at en AMD CPU tar kvelden. De har vel blitt bedre i de nyere hovedkorta men det kostet meg en prosessor. Vis du har sett den filmen på ThomsHardware så kan man faktisk ta av kjøleribba og sette den på igjen på en Intel p4 (Selv ville jeg aldri prøv det). Eneste som skjer at programmet stopper og når du setter den påigjen så forsetter det (Var vel Quake demo dem kjøre). Det viler jeg på om en AMD klarer.

det der kan jeg ikke si meg helt enig i. det er en sånn "Kjøp P4 for det er best greie" han sitter og spiller quake, vifta på kjølern går ikke han løfter den av og fps'en synker, men ingen ting henger seg, så sjekker han tempraturen med en sånn dings og han får 29 grader, ikke **** om han får 29 grader mens han spiller og løfter av ribba. en kammerat av meg har samme cpu og den går på 39 grader eller noe sånt uten load. han har boxed kjøler og jeg tror ikke en annen kjøler som ikke vifta går på engang er bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...