microne Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har nettopp bygd meg en ny PC med S-ATA. Fra før hadde jeg veldig lite kunnskap om det og det skulle vise seg at jeg ikke hadde neon som helst kunnskap. Har lest en del andre innlegg og guider uten å blir særlig klokere. Har skjønt at jeg trenger en slags driverdiskett for å installere S-ATA driver på forhånd. Men hvordan gjør jeg det? Jeg har et ASUS A7N8X-E Deluxe HK og to WDC 200GB S-ATA disker. Jeg skal installere Windows XP Professional. Håper noen kan hjelpe meg med en kort gjennomgang av hva jeg trenger å gjøre før jeg kan installer OS. Og går det ann å bruke cd isteden for diskett når jeg skal installere S-ATA driver? Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Når du begynner innstallasjon av Win2000 eller WinXP så skal du få en tidlig melding nederst om å trykke F6 innstallere SCSI og andre drivere eller et eller annet sånt.. Altså du må trykke F6 før denne meldingen går bort.. da vil du litt senere få beskjed om å sette inn driverdiskett.. Da skal du sette inn SATA-driver disketten.. Lenke til kommentar
microne Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Men setup begynner aldri. Det kommer opp en feilmelding vedrørende floppy. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Høres ut som om at du har montert floppykabelen feil vei. Husk, den røde siden på floppy-kabelen skal vende inn i kabinettet. Kan jo være mye annet også, men det virker som om at dette er det som er mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg lurer også på noe i den samme gaten... Jeg har installert en SATA disk fra før. Nå har jeg kjøpt en ny. Er det da bare å sette den inn, plugge i kabler og vips!, eller er det noe mer man må gjøre? Lenke til kommentar
microne Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Feilmeldingen lyder som følger. "Floppy disk(s) fail(40)" Lenke til kommentar
microne Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Du får vel ikke dytta inn spora andre veien, går det an a? har runde kable så det får jeg ikke sett... Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hadde samme problem med min floppy. Jeg knekte av en liten bit på floppyen (som var ment for å fjerne) så jeg fikk satt floppy kabelen riktig vei. Etter det fungerte den supert! Lenke til kommentar
microne Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Hvor er den tappen hen da? Men hvordan får jeg lagd en driver diskett når jeg ikke har noen annen diskettstasjon en den som står i. sitter nå på en bærbar, men har ikke diskettstasjon.. går det ann å bruke cd? Lenke til kommentar
1955 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Kontakten på diskettkabelen har en liten forhøyning på den ene siden. Denne forhøyningen skal peke nedover ,det er sjelden utsparringen i printplaten må brytes for å få plass til forhøyningen på kontakten . Endret 24. august 2004 av 1955 Lenke til kommentar
microne Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Ok, takk. Men er det noen som vet om det er mulig å bruke cd istedenfor floppy? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Vet ikke, men det skal vel ikke gå, for installasjonen spørr etter Diskett og har du ikke diskett så knurrer den bare, men prøver ikke å lese fra CD.... Så, Nei, det går ikke an Lenke til kommentar
microne Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Har kommet meg såpass langt at jeg har kommet til installasjonen av SCSI driver osv. Men når jeg setter inn floppy med sata drivere på vil ikke setup kjenne igjen disketten. Den fortsetter bare med "sett inn den riktig diskett.. " etter ell annet..... Noen som kan hjelp meg? Lenke til kommentar
E.T Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 du må legge inn rett drivere (tror det var .SYS, .OEM og .INF filer, les forøvrig S-ata guiden her på forumet) Lenke til kommentar
microne Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Ja, jeg vet det! Men det gikk ikke. Prøvde etterhvert med en annen diskettstajon og det viste seg at det var problemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå