Gå til innhold

Vann på digitalt kamera. Er det øderlagt?

Anbefalte innlegg

Skriver inn denne under "annet om hardware" fordi dette omhandeler egentlig elektriske ting generelt.

Var i syden og fikk vann på digitalkameraet mitt mens det lå i samme posen som vannflasken min. merket ikke dette og slo det på for å ta et bilde.

Kameraet kortsluttet men jeg trodde det var veldig tomt for batteri og la det bare tilbake igjen. Et par timer senere tok jeg på det igjen og da var det dritvarmt. Det reagerer selvfølgelig ikke på nye batterier heller.

Så da er spørsmålet mitt: Er kameraet ødelagt eller kan det repareres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skriver inn denne under "annet om hardware" fordi dette omhandeler egentlig elektriske ting generelt.

Var i syden og fikk vann på digitalkameraet mitt mens det lå i samme posen som vannflasken min. merket ikke dette og slo det på for å ta et bilde.

Kameraet kortsluttet men jeg trodde det var veldig tomt for batteri og la det bare tilbake igjen. Et par timer senere tok jeg på det igjen og da var det dritvarmt. Det reagerer selvfølgelig ikke på nye batterier heller.

Så da er spørsmålet mitt: Er kameraet ødelagt eller kan det repareres?

Vær oppmerksom på at det ikke er sikkert reiseforsikringen din vil dekke dette dersom det var selvforskylt. Med andre ord: Hvis noen andre hadde kameraet i sin bag, og sølte vann på det, har du større sjangse for å få dekket tapet enn dersom kameraet lå i din bag og det var du som sølte vann på det.

Forøvrig tror jeg nok at kameraet har lagt på røret for godt, men det du kan prøve er å åpne det så godt du kan og elgge det på varmekabler eller noe slikt i et par dagers tid. Funket med mobiltelefonen min, etter at jeg mistet den i en bekk på fjellet.

Bra for deg at det var ferskvann, forresten. Hadde det vært saltvann hadde alt håp vært ute.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Har selv en reiseforsikringssak med vesta gående nå. Satt på pub i London når noen knabbet kamerabagen min, inneholdende kr 23.845,- i fotoutstyr. Fikk beskjed om at gjennomsnittlig behandlingstid nå i sommersesongen er 5 uker. To uker igjen nå, for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar

Fikk kjapt svar i fra Vesta ihvertfall... Det skal de ha. Men fikk jeg igjen noe? Nei.

"Under punkt 3.1.2 fremgår det at selskapet ikke dekker følgeskader på grunn av væske som renner ut"

Det var jo dumt. Neste gang skal jeg si at en araber kom og slo det ut av hendene mine og knuste det! :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...