Gå til innhold

t610 totalt ødelagt?

JoaJoa

Anbefalte innlegg

Noen med serviceelektronikk erfaring her, evt mobil rep erfaring?

I helga var jeg uheldig å hev min t610 litt for mange ganger i veggen.

Etter et par-tre smell så virket ikke tastene lengre. senere skrudde jeg den opp og fiklet litt inne i den. Fant raskt ut at feilen var at tastatur "platen" var løs, den brune plastikk lederen som går fra tasteplaten inn til "hovedkortet" var løs fra kontakten, plugget den inn, men var litt vanskelig siden "bryteren" var herpa, men det gikk. Tastene begynte å fungere igjen.

MEN:

Det går an å starte den, og kommer innpå hovedskjermen. Men når jeg skal gå innpå hovedmenyen, der jeg får opp alle ikonene osv, så henger den seg, trykker til høyre på joystikken, men ingenting skjer, bare henger seg. jeg får opp telefonlisten når jeg bruker snarveien nedover. Kalenderen fungerer med snarvei til venstre. prøvde å sende ei melding til meg fra en annen mobil, men jeg fikk ikke opp spørsmålet "lese nå" eller no slikt. Får bare konvolutt ikonet øverst på skjermen, som indikerer at jeg har ulest melding.

Hva kan dette tyde på? altså at den henger seg? Kan det hjelpe å oppgradere software'n?

eller kan jeg ikke oppgradere den når jeg har åpnet den? altså at det vil kåste penger å legge inn nyere firmware?

Evt noe jeg kan prøve for å få liv i den igjen?

Jeg har ei ulest melding inne på den mobilen som jeg "må" lese. Finnes det noen omveier eller mulighet til å kopiere ut til pc eller no? gjennom bluetooth kanskje?

irritabelt, men har meg selv å takke. ser ut til at det blir s700 om ei stund, om dette ikke lar seg fikse.

På forhånd takk :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...