El Matador Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Får ny pc snart og da vil jeg dele harddisken i to og ha den ene delen til xp og den andre til alt annet. Noen som vet hvordan jeg gjør det? eller synes dere heller jeg skal ta en litt gammel harddisk på 4gb og ha xp der? det blir ikke aktuelt å kjøpe noen ny Raptor disk! Lenke til kommentar
slettet Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Under installasjon av Windows kan du partisjonere disken i til det antallet disker du vil ha, og bestemme størrelsen på partisjonene.. Det er ikkje så vansklig, men eg hukser ikkje rekkefølgen på ting no.. Du kan jo alltids prøve deg fram. Det er ikkje så vanskeleg. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 men bør jeg heller ta og putte inn en disk på 4gb heller? hvordan går maskinen raskest? Lenke til kommentar
slettet Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Eg vil tru den 4GB-disken din er såpass gammel at den vil bli ein flaskehals. Eg kan ikkje garantere for det eg seier, men eg trur det er hold i det. Partisjoner heller den disken som kjem med maskina. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 den er fra 2002. det er en seagate barracuda. vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg.. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Lag en passe stor partisjon til XP når du installerer. Sett av 5-10 GB, eller mer hvis du skal installere programmene dine på C:, det får du neste regne litt på selv. Når du er ferdig med å installere lager du en eller flere partisjoner på resten av disken i Disk Management under Computer Management. Høyreklikk My Computer og velg Manage (Behandle på norsk). Den 4 GBen ville jeg latt være, den er garantert urtreg i forhold til den nye disken. Endret 24. august 2004 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå