Gå til innhold

Opera 7.54 virker trekt ift IE


John Kr

Anbefalte innlegg

Hei Folkens

Har begynt å merke at nettleseren min (Opera 7.54) er generel treg, det tar lang tid fra jeg trykker på en link til den begynner å laste siden. Har sjekket dette opp mot IE og her er reaksjonstiden lik null i forhold til Opera. Opera bruker også lang tid på å laste bildene fult ut, må sitte å vente på at alle bildene kommer.

 

Har også problemer med at enkelte "java" sider henger når jeg skal lukke de.

 

Har bredbånd 1024/256.

 

Er det noen av dere som sliter med det samme?

 

Mvh

John Kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, kan ikke akkurat si jeg plages med det problemet. Har av og til følelsen av at Firefox er en tanke raskere, men har ikke gjort seriøse tester. Hva legger du i "lang tid"?

 

Har forresten en 100MBit full duplex linje.

 

Edit: Jeg holder meg til "Non-Java" utgavene av Opera, fordi jeg skyr Sun's java som pesten (nesten ihvertfall ;)). Det gir meg et inntrykk av å være laget for Windows 3.11 og har laget alt for mye styr de gangene jeg har lagt det inn. Nesten synd Microsoft måtte slutte med sin egen variant.

Endret av OBServer
Lenke til kommentar
Nei, kan ikke akkurat si jeg plages med det problemet. Har av og til følelsen av at Firefox er en tanke raskere, men har ikke gjort seriøse tester. Hva legger du i "lang tid"?

 

Har forresten en 100MBit full duplex linje.

 

Edit: Jeg holder meg til "Non-Java" utgavene av Opera, fordi jeg skyr Sun's java som pesten (nesten ihvertfall ;)). Det gir meg et inntrykk av å være laget for Windows 3.11 og har laget alt for mye styr de gangene jeg har lagt det inn. Nesten synd Microsoft måtte slutte med sin egen variant.

Takker for ditt svar.

 

Jeg trur nemmelig det er java som skaper problemet.

Har installert Java 1.4.2_04.

 

Du sier at du bruker ikke java utgaven, hvordan får du java sidene til å fungere? Har du installert Microsoft Java Virtual Machine?

 

Hva jeg mener med lang tid er ca 2-3 sekunder før Opera begynner å laste siden, dette irriterer meg.

Lenke til kommentar

Saken er vel at javasidene ikke fungerer med min Opera :whistle:

Men, det er ikke noe problem for min del. Jeg er nemlig så heldig at jeg ikke er selvpålagt å kùn kunne bruke èn nettleser, slik som mange andre ser ut til å være på dette forumet (For å banne i kirken: Jeg kunne til og med tenkt meg en MAC om jeg fikk den billig).

 

For å være litt mer seriøs. Jeg bruker Opera aller mest og har bl.a. alle linker der. Bruker Firefox hovedsaklig til gmail og AMG (fordi jeg har satt foobar2000 pluginet foo_web til å åpne info om artister med Firefox, da den støtter å dra et bilde (album art) rett over i en mappe). Til nettbank, sider som ikke vises riktig eller ikke fungerer i de andre, og tydeligvis til java, bruker jeg IE.

 

Dette er jo smak og behag, men det fungerer fint for meg. Det gjør også at jeg ikke trenger å legge inn Sun's java... Kan si det sånn at jeg foretrekker flere nettlesere enn en nedlesset en med alle mulige plugins. Kanskje det har en sammenheng med at jeg ikke er tilhenger av codec packs som støtter alle codecs oppfunnet siden krigen... :roll:

Lenke til kommentar

jeg har samme problem og mistenker at det er java som er årsaken..har latt det avvente til nye norske opera kommer,før jeg avinstallerer....men nå må jeg gjøre noe.....er det noen som vet om andre javaer som fungerer sammen med opera?

ie er helt utelukket......opera er genial og jeg ønsker å bruke den til allt

Lenke til kommentar

jeg kjører norsk 7.23 med java.........nesten hver dag slår den seg av,og stort sett alltid på nettavisen..noen ganger går det virkelig treigt og når jeg svitsjer til ie går det så det suser.så det er utvilsomt at noe ikke er som det skal.....venter i spenning på neste norske versjon...

men mitt spørsmål er,,finnes det andre java en sun som funker på opera?

Endret av prinsen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...