Orchid Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hei ! Jeg trenger virkelig hjelp for å konfigurere min config.asp-side. Mitt domainnavn www.orchid.1asphost.com Min database ligger under : C:\domains\1asphost.com\db\orchid\db2000.mdb Hva må jeg skrive i Server.mappath("") i min config.asp under ? 'DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("") Jeg har prøvd mange muligheter - DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("..\..\db\db2000.mdb") - DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("..\db\db2000.mdb") - DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("../..db/db2000.mdb") - DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("../db/db2000.mdb") Men fikk bare feilmeldinger enten The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method eller Server.MapPath() error 'ASP 0175 : 80004005' Hjelp meg ! Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Burde ikke denne vært i ASP delen av forumet? Spørs hvor config.asp ligger i forholdet til mdb fila di. Om fila ligger opp en eller flere directory kan du bruke '/' foran navnet for å komme til rootdir. DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("/db2000.mdb") DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("/annenmappe/db2000.mdb") Om fila ligger i samme directory, bruker du bare filnavnet DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("db2000.mdb") Eller om den ligger i en undermappe eller to gjør du slik: DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("undermappe1/undermappe2/db2000.mdb") Håper dette hjalp litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå