norpheus Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Som topic viser så lurer jeg altså på åssen jeg lager et enkelt startupscript i debian... lurer også på om det går ann å få visse prosesser til å kjøre som en gitt bruker. Jeg vil feks kjøre "/home/mongus/eggdrop/./eggdrop mongus.conf" som bruker mongus. Er dette mulig? Takk for svar! Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 pleier ikke eggdrop ha med en ganske fiffig botchk script som bruker crontab da? Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg vil feks kjøre "/home/mongus/eggdrop/./eggdrop mongus.conf" som bruker mongus. For ordens skyld er det ingen grunn til å ha med "./" inni der. Det er faktisk helt smør på flesk Mmmm... flesk. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Hehe, joa.. men skal ha starta ident2 og noip2 også. også skulle jeg hatt kjørt psybnc som bruker paladin osv.. ingen som vet åssen man lager et startup script ? Lenke til kommentar
drall Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Debian har mye dokumentasjon. Hvorfor ikke lese litt før du spør? System run levels and init.d scripts For å kjøre et program som eieren av filen: chmod +s Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Har aldrig brukt debian.. Men i slack etc.. kan du bare legge inn komandoene i rc.local så starter de. bare å legge dette i rc.local fila (/etc/rc.d/rc.local i slackw) echo " Starter Mongus bot'n... " /home/mongus/eggdrop/eggdrop mongus.conf echo "starter noip..." /sti/til/noip2 echo "starter ident2..." /sti/tiil/ident2 Endret 26. august 2004 av Espen_^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå