Orchid Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hei ! Jeg trenger virkelig hjelp for å konfigurere min config.asp-side. Mitt domainnavn www.orchid.1asphost.com Min database ligger under : C:\domains\1asphost.com\db\orchid\db2000.mdb Hva må jeg skrive i Server.mappath("") i min config.asp under ? 'DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("") Jeg har prøvd mange muligheter - DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("..\..\db\db2000.mdb") - DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("..\db\db2000.mdb") - DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("../..db/db2000.mdb") - DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("../db/db2000.mdb") Men fikk bare feilmeldinger enten The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method eller Server.MapPath() error 'ASP 0175 : 80004005' Hjelp meg ! Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Svarte på denne i Webdesign, HTML, CSS! Ikke noe poeng å poste samme greie flere steder, men here goes: Spørs hvor config.asp ligger i forholdet til mdb fila di. Om fila ligger opp en eller flere directory kan du bruke '/' foran navnet for å komme til rootdir. DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("/db2000.mdb") DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("/annenmappe/db2000.mdb") Om fila ligger i samme directory, bruker du bare filnavnet DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("db2000.mdb") Eller om den ligger i en undermappe eller to gjør du slik: DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("undermappe1/undermappe2/db2000.mdb") Håper dette hjalp litt. Lenke til kommentar
Orchid Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Takk takk takk ... kan du hjelpe meg mer da ! Please ! Min config.asp ligger her: C:\domains\1asphost.com\wwwroot\orchid\config.asp Min base ligger her: C:\domains\1asphost.com\db\orchid\db2000.mdb Hva må jeg skrive i DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("???") Er dette riktig ? DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("//db/orchid/db2000.mdb") ? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 ligg fila du skal bruke databasen i på samme nivå som config.asp? BTW, du skal bruke "Microsoft" slashen (\) Lenke til kommentar
Orchid Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Takk ! Men nå vet jeg ikke hva som er riktig lenge ... med bruken av slash / eller \ Jeg trenger hjelp å fylle riktig inn i 'DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("") Min config.asp og de andre *.asp ligger her: C:\domains\1asphost.com\wwwroot\orchid\*.asp Min database ligger her: C:\domains\1asphost.com\db\orchid\db2000.mdb Orchid Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 17. september 2004 Del Skrevet 17. september 2004 Hva er din root dir her? C:\ ? I såfall blir det DSNtemp = DSNtemp & "DBQ=" & Server.mappath("/domains/1asphost.com/db/orchid/db2000.mdb") Du må nesten bare prøve deg frem hvis ikke Lenke til kommentar
Grant Lee Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Ligger den i samme mappe trenger du ikke føre opp noe annet enn filnavnet. Grunnen til at du skal bruke motsatte slasher er avhengig av om du skal ha en virtuell eller reell sti til filen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå