Gå til innhold

Oppsett til Pentium 4 redigerings/spill-maskin


Anbefalte innlegg

Sa at det var større forskjell før mellom Intel og Amd på videoredigering før, men forspranget er innhentet av Amd slik at det blir nesten det samme hva som velges nå.

Du har jo sagt tidligere at du skulle ha et Intel-system så.....

Se mitt Amd-oppsettet på side 5 :yes: , den er bra den og,,,

men sett nu all tvil til side og KJØP INTELMASKINA, DEN BLIR HELT TOPP :w00t:

Endret av sjarken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er chipsettet til Intel som hadde en bedre måte å behandle tunge grafiske oppgaver som var bedre før. Intel chipsett mener JEG likevel er en anelse bedre til det formålet. Ellers spiller det ingen rolle..

Dessuten hvis du skal ha et skikkelig Amd-system vil jeg uansett valgt et socket 939 oppsett, men det er så dyrt nå at det holder ikke med 20000,- engang.

Endret av sjarken
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan du får det til. Jeg har fyllt inn akkurat de tingene du ba meg om å gjøre men alikevel kommer det oppimot 17 000 kroner. HVA GJØR JEG GALT? Jeg går jo inn på Netshop.no- PC-bygger- Standard PC (Intel)- Endre.

 

Noen generelle spørsmål angående bestillingen bare:

1)Når jeg går inn på Netshop for å bestille. Skal jeg ha Raptor discen på "Harddisk" og den store Seagate på "Harddisk 2"?

Hvordan fungerer dette med to disker i real life forresten? Er det sånn at alt lagres automatisk på Hardisk 2 og at det viktige blir spart til raptor?

 

2) Angående Ram. Det er to sloter på skjemaet for dette. Skal jeg bare velge dette i den ene: OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) og ikke noe i "Minne 2"?

 

3) Er lydkort og nettverkskort intergrert?

 

4) Hva er forskjellen på den foreslåtte Sapphire Radeon X800PRO 256MB Vivo ATI X800PRO og de øvrige utgavene?

 

5) Jeg har veldig lyst på logiteck MX510. har UTROLIG mye positivt om denne. Men i forlslaget er det foreslått denne: Logitech Cordless Desktop MX Trådløs tastatur/mus, USB/PS-2. Liker ikke helst tanken på en oppladbar mus. Hvilket tatatur kan jeg kjøpe i tilegg til MX510 som er bra?

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar

Velger du: Netshop Intel Standard PC m/S-ATA-disk??

 

2 disker betyr at du får Raptoren som C:\ stasjon hvor du installerer Windows XP og andre småprogrammer (winzip, office o.l). Den andre disken brukes som lagringsdisk og den kan du partisjonere som du vil som D:\ eller dele den opp i flere partisjoner...D:\ E:\ osv.

Den MX 510-musen er noe dyrere så du ender opp på 15948,- totalt.

Du velger Asus P4C800 hovedkort og heller ikke noen annen cpu-vifte enn den som følger med standard (dvs. P4 3,0 boxed).

Hvis du leser hva som står på rambrikkene så står de 512x2 mb tilsammen 1024 mb (1gb). Du velger altså bare på minne 1 (ikke minne 2)

Lyd- og nettverkskort er intergrert. Når det gjelder grafikkortene så er det ikke store forskjellene.

Sapphire er like bra som vilket som helst annet... :) Vivo skal vissnok være mulig å softmodde til enda bedre ytelser uten at jeg tror det har så mye å si...

 

Tastaturet velger du bort og bestiller et utenom f.eks.

Logitech Ultra X Flat Tastatur, OEM/Bulk til kr. 275,-

Da kommer du ned på ca. 15600,-

Endret av sjarken
Lenke til kommentar

Ikke hvis du skal overklokke. Boxed vifte er godt nok, det er jo originalt så...

Tror i de-luxe versjonene kan man koble til flere harddisker og muligens firewire, men hvor mange skal du egentlig ha. Bruker Asus P4C800 selv med en P4 Northwood på 2,53 ghz, 1 gb Ocz ram, Sapphire 9800 non-pro og ellers helt standard pc. Spiller Doom3 på 1280x1024 oppløsning uten hakking, tror ikke Half Life 2 blir noe problem heller..

Endret av sjarken
Lenke til kommentar
Er firewire på denna vel  :ohmy:

Kimmer snakket jo godt om disse DELUXE kortene. Men det er kanskje ikke så viktig. Men er ikke 2 harddisker "flere" da?

Hei,

 

Vanskeligt å forklare forskjellene på hovedkortene uten at det blir for teknisk - men jeg skal prøve her:

 

(Dette omhandler kun ASUS HK)

Der er 2 brikkesett på henholdsvis 4 hovedkort (fra ASUS) som er aktuelle for Northwood og Prescott CPU'er.

 

Brikkesett 865PE ('gamle' brikkesett):

ASUS P4P800 Deluxe

ASUS P4P800-E Deluxe

 

Brikkesett 875P (nyeste):

ASUS P4C800 Deluxe

ASUS P4C800-E Deluxe

 

Alle hovedkortene har FireWire og 8 stk USB 2.0 porter, integreret 5.1 Lydkort og GigaBit Nettkort.

De to hovedkort der heter E-Deluxe (ikke Deluxe) har i tillegg en ekstra SATA/RAID hardiskkontroler innebygget i Soutbridge brikkesettet - hvilket betyr du kan ha 2 hardisker mere end på de vanlige Deluxe-kortene.

 

EDIT: Uansett hvordan vi vender og dreier det - så ender man altid opp med for lite plass - når vi snakker videoredigering :hmm:

 

PS. Forstår ikke hvorfor det P4C-800-E Deluxe skal være så dyrt fremdeles. :thumbdown:

Komplett.no hadde det på Ukens tilbud for en stund siden til 1000,- kr. - men har satt det opp til 1600,- igjen!

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Okei. Men trenger jeg ikke ekstra kjøling altså? Du skrev det jo først.

Alle alternativene med tastatur følger jo mus også med. Er ingen alternativer der det bare er med tastatur.

Hva er forresten forskjellen på Windows XP Pro og Home?

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar
Takker og bukker. Da er det bestemt. Dette er det Intel-systemet jeg vil gå for. Basta. Men det var en ting jeg stusset over i PM din, som fikk meg til å tenke. Du sa at du hadde Intel før fordi et da var bedre enn AMD, men dette var ikke situasjonen lenger. Siden jeg nå har et bra Intel oppsett, kunne du/dere ha satt opp et AMD oppsett som var gjevnverdig med dette og som sto stil med mine bruksområder og budsjett? Så ser jeg hvem som er best.

 

Men går jeg for Intel så går jeg for dette. Tusen takk

Herregud! Nå får du gi deg'a!

 

I den grad jeg har vært aktiv i denne debatten melder jeg meg nå ut.

Makan til vingling og ubeslutsomhet skal du lete lenge etter. Sorry ass.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Hehe :roll: Du er nok ikke den første gitt. :innocent:

 

"Men trenger jeg ikke ekstra kjøling altså? Du skrev det jo først.

Alle alternativene med tastatur følger jo mus også med. Er ingen alternativer der det bare er med tastatur.

Hva er forresten forskjellen på Windows XP Pro og Home?"

Lenke til kommentar

Hvis du har råd til en annen kjølevifte enn den som er med original kjøper du den, hvis ikke gjør det ingen ting. Kjøp XP home edition, godt nok. Hvis du skal kjøre med mange pc-er i nettverk er Xp Pro sikrere.

Du får ikke et enkelt tastatur uten mus på pc-byggern, derfor forslaget mitt.

Ta nu noen avgjøreleser selv, du trenger jo ikke råd og veiledning på hvilken mus og tastatur du skal kjøpe..., hva???? :ermm: HVIS IKKE, KJØPER DU DET MX-OPPSETTET, det spiller vil ingen rolle. Du kan vel bytte ut mus, tast o.l. senere hvis det ikke passer deg.... :cool:

Endret av sjarken
Lenke til kommentar

Hva pokkern er detta for noe. Hadde kommet så langt som til å bestille alt på netshop nå og så skulle jeg til å velge betalingsmåte. men det ENESTE alternativet var KONTANT. ikke pokkern om jeg betaler 17 000 kontant altså. :mad: Har jeg gjort noe galt et sted eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hva pokkern er detta for noe. Hadde kommet så langt som til å bestille alt på netshop nå og så skulle jeg til å velge betalingsmåte. men det ENESTE alternativet var KONTANT. ikke pokkern om jeg betaler 17 000 kontant altså. :mad: Har jeg gjort noe galt et sted eller noe sånt?

Det er vanlig å betale for en pakke når du henter den på posten. Hadde du tenkt å oppgi kortnummer du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...