Gå til innhold

Bestiller ny pc i mårra

xmd

Anbefalte innlegg

da bestiller jeg min nye pc i mårra.

alle deler osv er helt klart nå..

men er usikker (ENDA) på skjermkort.

skal jeg gå for et x800pro eller 6800gt eller vente et par uker til de får inn x800xt?

jeg er ikke no benchmark freak , er bare ute etter et kort med bra ytelse i nye spill.

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er ett godt valg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301212&cks=PRL Denne kan visstnok moddes til X800XT PE og :)

Litt dyrt men det er ikke mye annet på lager i den prisklassen.

samtlige pro-vivo kort kan jo moddes til XT PE da..

Du mangler flaks om det du ikke får går helt opp til samme core/mem clock som XT PE kjører på.. Gjøre modden på mitt kort (Pro vivo Sapphire)

og det kjører helt perfekt!

Så det er ikke vits å kjøpe det dyreste X800Pro Vivo kortet du finner :)

En god ide er også å kjøpe en VGA Silencer 4 til kortet, evt bruke vannkjøling, ettersom stock kjølern bråker en del og VGA Silencern er en del bedre.

(Sapphire TOXIC versjonen av kortet skal ha en kjøler enormt lik VGA silencer4... tror egentlig det er akkurat samme vifta >_<)

edit: ser at _KOMPLETT_ kun har det dyre kortet som ble linket til ~ ~

Samme kort, annen butikk, annen pris.

Vivo pro med bedre kjøling enn default, ikke inne på lager

Endret av Niclas
Lenke til kommentar

Nvidia's kort gjør det vistnok dårlig i source motoren. Det er fremdeles godt spillbart med et 6800 GT kort, men cs fantaster som må ligge godt rundt 100 fps burde virkelig skaffe seg et ati kort. test av nyere kort i Stress testen som fulgte med CS Source.

Edit:

Den testen var nok bare de beste korta som ble testa ja... my bad.

Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar
Nvidia's kort gjør det vistnok dårlig i source motoren. Det er fremdeles godt spillbart med et 6800 GT kort, men cs fantaster som må ligge godt rundt 100 fps burde virkelig skaffe seg et ati kort. test av nyere kort i Stress testen som fulgte med CS Source.

Edit:

Den testen var nok bare de beste korta som ble testa ja... my bad.

Hm.. Andre tester gir annet utslag

Lenke til kommentar

ok.da kjøper jeg 6800 gt! noen som vet om en netshop som har thermaltake xaser tsunami inne? det er utsolgt på komplett :no:

har ikke noe å si om det er svart elelr sølv! er evig takknemmelig til den som finner det =)

Lenke til kommentar
Eg ville ha gått for  GeForce siden den er mer fremtidsrettet enn ATI...  Du skal vel spille andre spill, da vil teknologien i nVidia sin holde ut lenger...

Ja, så enig.

Ikke for å ødelegge eller protestere, men når har ett skjermkort noen gang vært framtidsrettet?

Uansett hvor mye spenn jeg presterer å bruke på ett skjermkort, så blir jeg sittende 5-6 måneder senere og sikler etter ny teknologi... og bruker igjen flere 1000-lapper på ett nytt kort som igjen blir erstattet av bedre teknologi 6 måneder senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...