Gå til innhold

CANON EOS 300 D+18-55

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har noe positivt å si om 18-55 linsen til Canon EOS 300D. Alle sier at den er så dårlig, så perfekt kan den ikke være, men er det ikke mulig å bli førnøyd med den hvis du kommer rett fra høyste nivå innen digitalt kompaktkamera???

:yes: Det kan du helt sikkert bli , og ofte blir objektivene satt på virkelige prøver for å avdekke svakheter.

Hvis du kan leve med en ikke altfor god byggekvalitet på objektivet så er det mange som har gitt den gode referanser.

Du kan lese om det i det norske bladet "Digitalfoto" nr7 , 2003 , der de skrev :

"EF-S 18-55 f3.5-5.6. Du bør helt klart ta det med , for det gir deg noe som tilsvarer 28-85mm på et 24x36mm kamera for film. Det fokuserer ned til 28cm og klarer oppgaven fint til tross for en litt spesiell kuleformet fortegning.Billig og bra optikk (ca 1000,-). Canon EOS 300D er et glimrende kamera som til en sensasjonell pris."

Så kan du bruke dette objektivet til å utforske kameraet , og senere kan du begynne å bygge ut med dyrere optikk. ;)

Og uansett har du fler muligheter til å få til bedre bilder med digital speilrefleks en digital kompaktkamera. :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda, jeg er kjempefornøyd med min 300D med 18-55 objektivet.

Det er vel mest Nikon-eiere som ikke er fornøyd med den, men hadde de hatt Canon så ville nok flesteparten av de også vært fornøyd.

Jeg har hatt 300D siden den kom på markedet (var blandt de første som fikk den) og det er ikke noe og ustsette på byggekvaliteten av objektivet. Den er fortsatt like god som ny.

Og bildekvaliteten er førsteklasses. Du kan ta bedre bilder med den enn mange kan ta med sin Nikon D70, for det er fotografen det kommer an på.

Jeg har hatt speilreflekes i 30 år. Miranda, Fuji, Nikon og Canon og alle har vært gode kameraer og jeg kan trygt anbefale deg 300D med 18-55 som er kjempegodt kamera, akkurat som Nikon D70 også er.

Her kan du se testbilder tatt med 300D og 18-55 objektivet: http://www.steves-digicams.com/2003_review...0d_samples.html

Lenke til kommentar

Digitalfoto er jo ikke noe spesielt proffe i måten de tester på. Selv om det er et kjempebra blad som jeg abbonerer på.

Digitalfoto er et blad for folk flest og tester derfor kameraene som folk flest , og derfor tror jeg ikke alltid at folk flest vil legge merke til forskjellene som andre tester avdekker.

Men jeg forstår hva du sikter til.

Lenke til kommentar

OFF TOPIC

Er enig i det, de tester på samme måte som du og jeg ville gjort og har ingen avanserte testemetoder. Jeg må også si at jeg synes bladet har blitt litt dårligere, det virker som om de ikke har noe å skrive om derfor har de en nybegynnerguide, og en "lær alt om digital foto" svært ofte. Testene er svært bra, som oftest.

I testen av D70 skrev de at den tok mye bedre bilder enn D100, sannheten er jo at D70 behandler bildene mer i standardinnstillingen og derfor ser bildene bedre ut rett fra kameraet. Finner ikke flere eksempler nå men de finnes. Uansett er det et bra blad, men de er best på å teste billigere kameraer.

Lenke til kommentar
OFF TOPIC

Er enig i det, de tester på samme måte som du og jeg ville gjort og har ingen avanserte testemetoder. Jeg må også si at jeg synes bladet har blitt litt dårligere, det virker som om de ikke har noe å skrive om derfor har de en nybegynnerguide, og en "lær alt om digital foto" svært ofte.

:yes: Har faktisk også lagt merke til at ting gjentar seg selv i bladet , men gleder meg alikevel til hver utgave.

Det er jo ikke for mange Norske fototidninger , men de kunne godt hatt mer nyanserte temaer om fototeknikker og bildeinspirasjoner.

Synes forresten at bladet "Fotografi" også er bra til tider.

Lenke til kommentar

Denne tråden har blitt en tråd om DigitalFoto!! Jeg har også abonert på fotografi i et år, og synes at det er et bra blad. Det er mye der jeg ikke er så interisert i men testene er svært bra. Det er stor kvalitets forskjell mellom digtalfotos og fotografis test av D70. fotografi er bedre på det området, og nevner blandt annet at nedblendingsknappen er for langt ned, mens digitalfoto er såå bekymret for at kameraet ikke skrur seg av selv. Uansett er det to gode men veldig forskjellige blad, og ja, jeg har lært en del i "Digital Foto".

Tibake til topic, er det noen som vet om en test av Sigma 18-125. Koster jo bare litt over 2000 hos komplett. Det er jo nesten for godt til å være sant. Men det er vel uansett ikke på høyde med nikkor 18-70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...