Gå til innhold

Arkitektside under utarbeidelse

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for tiden med et utkast til en arkitektside, og har etter hvert begynt å få et synlig resultat ut av det hele. Håper noen kan komme med fornuftige innspill.

Klikk.

Det hvite feltet vil selvsagt erstattes av bakgrunnsbildet, og de tre avlange bildene i headeren vil skiftes ut med noe relevant, samt gjøres til en rollover der effekten er gjenoppretting av de naturlige fargene(ikke link).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hva skal jeg si? En veldig oversiktlig og pen side. Men:

- Liker ikke den overdrevne mengden stiplede linjer i header og body

- Synes ikke det passer med avrundede kanter på det bildet (om dere skal ha noe bilde der)

- Siden blir litt rotete, er mulig at oppdelingen med stiplede linjer bidrar ganske heftig der.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Tja, hva skal jeg si? En veldig oversiktlig og pen side. Men:

- Liker ikke den overdrevne mengden stiplede linjer i header og body

- Synes ikke det passer med avrundede kanter på det bildet (om dere skal ha noe bilde der)

- Siden blir litt rotete, er mulig at oppdelingen med stiplede linjer bidrar ganske heftig der.

:thumbup:

1. Når det gjelder de stiplede linjene er de ment for å skape en kontinuitet. Det er mulig du synes de er overdreven, og jeg lover å ta en ekstra kikk på de senere.

2. Bildet er plassert for å vise hvordan siden tar seg ut ved bruk av bilder. Avrundingen synes jeg bryter fint med resten av de ellers så harde og firkantede kantene.

3. Grunnen til at du synes det hele virker rotete er muligens på grunn av den litt for fremtredende bakgrunnen, som nå er fikset. Ta en titt.

Lenke til kommentar
I tillegg til det lokaltog nevner, liker jeg ikke at overskriftene i venstre kolonne er klint inntil kantene.

Siden minnet meg for øvrig litt om www.comart.no

Siden har overraskende mange likheter, men grunnen til at du reagerte var trolig pga headeren som fortsetter i bakgrunnen. Nå skal det sies at dette ikke på noen måte er noe nytt, og at min side utviklet seg gjennom en lengre tidsperiode, da jeg er en ellers så travel herremann :)

Når det gjelder overskriftene, så er de ment å være en kreativ tvist, som skal informere uten å stjele for mye oppmerksomhet. Der du synes de virker 'presset' inntil sidene, synes jeg de fungerer som en subtil avgrensning mellom prosjekter og navigasjon.

Lenke til kommentar
Når det gjelder overskriftene, så er de ment å være en kreativ tvist, som skal informere uten å stjele for mye oppmerksomhet. Der du synes de virker 'presset' inntil sidene, synes jeg de fungerer som en subtil avgrensning mellom prosjekter og navigasjon.

skjønner hva du mener, men min mening er at du burde gitt en halv millimeter eller noe..

jeg er ikke akkurat proff på webdesign (noe mangen her vet :p), men det er da min personlige mening..

ellers liker jeg siden veldig godt :yes:

Lenke til kommentar

grei side, mye i en farge og ikke noe nytt, men det passer veldig bra som firmaside.

synes det blir litt mye stiplede linjer.

ser poenget ditt med overskriftene på siden, men det trenger nok litt mer luft ja. kan jo være diskre fordi om. ellers var ikke logoen så veldig fremtredende, vet ikke om det er bevist eller hva.

hvorfor ha telefon numme og mailadresse over header når du har en egen kontakt side?

ellers bra jobbet.

Lenke til kommentar

Virker som om du vet hva du driver med. :)

+ dritlekker fargekombo, men bilder i andre farger kan ødelegge

+ helhetsinntrykket er solid. kan ikke sette fingeren på hva som er bra

- mange borders. de blir ofte for markante, spess i header

- jeg ser gjerne fram til lik avstand til toppen for teksten, som til venstre

- jeg misliker typografien. most i sammen, forholdsvis små overskrifter

- litt merkelig grå border rundt bildet. gjorde kanten diffus

- det du kaller "subtilt", kaller jeg direkte mislykka ;)

- logoen får lite oppmerksomhet

Som Mr.Berg synes jeg at denne sida kan minne om www.comart.no.

Jeg beskylder deg ikke for ripoff, men: har du henta inspirasjon der?

Lenke til kommentar

Heilheten er veldig bra, ser profft og fint ut - ryddig og oversiktlig :D

Så til det som kan/bør forbedrast:

* Likte ikkje at menyoverskrifter ("Navigasjon", "Prosjekter") skal fylle heile bredda til menyen.

* Litt masse stipla linjer ja, prøv å fjerne alle borders i header og over, ellers er det greit.

* Kanskje kan du la bullet i menyen vere en miniversjon av logoen, om du får det bra til? (Verdt å prøve ivertfall ;) )

* Blås opp teksten i innholdsfeltet et bittelite hakk, og svart tekst på kvit bakgrunn er ikkje bra. Prøv å la tekstfargen (brødtekst) vere #444 eller #555 elns - det blir bedre :)

* Litt meir padding i innholdsfeltet, takk?

Det var det - som sagt, ei veldig fin og proff-looking side, så det eg har ramsa opp er _egentlig_ berre bagateller, men det er liksom slike småting som setter prikken over i-en ;)

Lenke til kommentar
grei side, mye i en farge og ikke noe nytt, men det passer veldig bra som firmaside.

synes det blir litt mye stiplede linjer.

ser poenget ditt med overskriftene på siden, men det trenger nok litt mer luft ja. kan jo være diskre fordi om. ellers var ikke logoen så veldig fremtredende, vet ikke om det er bevist eller hva.

hvorfor ha telefon numme og mailadresse over header når du har en egen kontakt side?

ellers bra jobbet.

Grunnen til at jeg velger å ha kontaktinformasjon på toppen i tillegg til en egen seksjon er fordi denne siden som regel fungerer som en kontaktside, som folk utelukkende besøker for å komme i kontakt med kontoret (lang setning :) ). Derfor synes jeg det er greit å ha den så tilgjengelig, men på den andre siden kan jeg ikke forvente at man får det med seg heller, så en seksjon er dermed på sin plass. I tillegg vil jeg inkludere adresse og evt. andre kontaktmetoder i den egne seksjonen.

Logoen blir 'cheesy' i solid farge sammen med resten av designet, derfor er det bare outlines synlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...