PlatinumFlyer Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Håper NRK går konkurs og at de heller blir erstattet med en PRIVAT finansert TV-kanal... Ja!! Vi trenger enda flere reklamefinansierte drittkanaler som bare sender fotball, reality-programmer og dårlige amerikanske serier hele dagen!! Jeg HATER kommersielle kanaler. TV2, TV Norge og TV3 representerer 100% rein avføring: Alt materialet er ene og alene laget for å selge, og for å tilfredsstille de store massene. Smale programmer finnes ikke. Ingenting blir laget for å opplyse eller underholde publikum (at publikum blir opplyst eller underholdt er bare en bieffekt, for poenget er å tjene penger). NRK er en oase i denne ørkenen av tankeløst kommersielt søppel, i alle fall til en viss grad. I denne kanalen lages det fremdeles gode programmer bare for å lage gode programmer, selv om dette har begynt å endre seg i de senere årene, muligens fordi det sitter en kapitalistisk kødd ved navn John G. Bernander ved roret. Med 27 milliarder i lisensinntekter skulle man tro at denne apen greide å drive en statlig TV-kanal uten å forsøple den med Tekst-TV-reklame og "sponsing" av sendinger, men nei - han skal drive den som en bedrift. Attpåtil en bedrift som melker barn og tenåringer for penger gjennom SMS-programmer. Jeg savner tiden da NRK ikke hadde konkurranse, den gangen de ikke var opptatt av seertall, og jeg betaler med glede lisenspenger for et slikt NRK. Jeg er dog redd for at et slikt NRK vil forsvinne helt i et samfunn der alt dreier seg om penger, og der alt skal legges ut på det frie marked. Derfor må du gjerne få betale for NRK. Men innfør heller da at det er en betal-TVkanal på lik linje med f.eks. TV1000. La de som faktisk ser på, betale. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Om alle kanalene hadde vært så grådig, eller brukt like mye penger på vas som NRK, hadde Canal Digital sin Entertain programpakke kostet 5688 kr/mnd Endret 30. august 2004 av likferd Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Om alle kanalene hadde vært så grådig, eller brukt like mye penger på vas som NRK, hadde Canal Digital sin Entertain programpakke kostet 5688 kr/mnd Må vel nesten forsvare NRK litt, det er kulturdepartementet's avgift, NRK er kun satt for å kreve den inn. Legg merke til at den heter "kringkastingsavgift".. MEN, NRK stikker av med en god del av potten meg bekjent.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Nope, har du TV må du nok pent betale. og hvis du nekter ? Da får du purring, og så går den vel til inkasso. Også baller det på seg til NRK har tatt fra deg gård og grunn. Onde NRK. det er da helt villt men, hvilken rett har nrk å pålegge oss lisens betaling da ? eller, med andre ord, tvinge oss til å betale for å se på de andre kanalene, som tv2 og tv norge ? eller tar jeg helt feil her nå ? Du betaler for å kunne ta imot signaler i et frekvensområde, ikke for å se på NRK. Si for all del ikke at du ikke ser på NRK/NRK2, eller at du bare får inn TV2. Da er du screwed... men det er NRK som får pengene Stortinget har bestemt at kringkastingsavgiften skal brukes til å finansisere NRKs drift og utvikling. Rammevilkår for NRK som allmennkringkaster fastsettes av Stortinget. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Om alle kanalene hadde vært så grådig, eller brukt like mye penger på vas som NRK, hadde Canal Digital sin Entertain programpakke kostet 5688 kr/mnd Grådig? Er du klar over at du sammenligner NRK med Telenor (Canal Digital), det grådigste, sleipeste og mest kyniske selskapet i Norges historie? Hva slags vas er det NRK bruker penger på? Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Men si meg, "likferd", bør du egentlig kalle deg kapitalist når du har over 1 terrabyte med piratkopiert programvare? Bør du ikke heller kalle deg "tyv"? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvem har sagt jeg har 1TB piratkopiert materiale? Jeg har ritignok over 1TB med plass, men det er mer et resulat av usannsynlig billige hardisker fra diverse web-butikker i det siste Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvem har sagt jeg har 1TB piratkopiert materiale? Jeg har ritignok over 1TB med plass, men det er mer et resulat av usannsynlig billige hardisker fra diverse web-butikker i det siste er disse hardiskene bare tomme ?? hva planlegger og og lager på disse hardiskene ?? Lurere på om eg skal starte en folke aksjon om lisensavgiften .. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) hehe over 600gb står og støver ja. men filserveren fungerer som lagringsplass/backup for flere pc'er her, så det er godt å ha litt i bakhånd. Endret 30. august 2004 av likferd Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvem har sagt jeg har 1TB piratkopiert materiale? Jeg har ritignok over 1TB med plass, men det er mer et resulat av usannsynlig billige hardisker fra diverse web-butikker i det siste Ja, med partisjoner ved navn "mp3", "Serier", "Serier 2" og "Film" er det jo soleklart at du bare har lovlige data. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) Er vel ikke ulovlig med serier tatt opp fra TV, film kan jo være alt mulig, mp3 gidder jeg ikke komentere Edit: men hvor har jeg påstått jeg er kapitalist? Mulig jeg misforstår hvor lisenspengene tar veien men.. Og hvordan ble dette vinklet inn på hva jeg kaller hardiskene mine? Endret 30. august 2004 av likferd Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Kanksje litt dumt Spm men.. Det heter NRK lisense.. Betaler man den bare får å få NRK på tven? Isaf, så skal jeg aldri betale.. for NRK er den mest KJEDELIGSTE kanalen i hele universet.. synes personelig den ALDRI skulle ha finnes.. Eller må man betale "NRK" lisens får å få "se" på tven? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Lisensen er avgiften på ustyr som kan motta tv-signaler, om det er NRK eller guttungen ved siden av som klarer å få til noen signaler. Men, det er jo NRK som får en del av pengene. allikevel får de lov til å ha "sponsede" sendinger. Jeez. Lisensfinansiert my ass, den reklamen er så lite gratis som det går an. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvem har sagt jeg har 1TB piratkopiert materiale? Jeg har ritignok over 1TB med plass, men det er mer et resulat av usannsynlig billige hardisker fra diverse web-butikker i det siste Ja, med partisjoner ved navn "mp3", "Serier", "Serier 2" og "Film" er det jo soleklart at du bare har lovlige data. Sosialistisk-argument-alarm! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Jeg savner tiden da NRK ikke hadde konkurranse, den gangen de ikke var opptatt av seertall, og jeg betaler med glede lisenspenger for et slikt NRK. Hadde man nå i det minste hatt et valg Jeg kjøpte ikke TV'en min for å se på verken NRK eller TV2, men for å se film. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 burde kunne kjøpe tv uten tuner ... eller at tuner var extrautstyr Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Jeg savner tiden da NRK ikke hadde konkurranse, den gangen de ikke var opptatt av seertall, og jeg betaler med glede lisenspenger for et slikt NRK. Hadde man nå i det minste hatt et valg Jeg kjøpte ikke TV'en min for å se på verken NRK eller TV2, men for å se film. Helt enig med deg. Man bør kunne kjøpe en TV uten å bli tvunget til å betale lisens. Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hvem har sagt jeg har 1TB piratkopiert materiale? Jeg har ritignok over 1TB med plass, men det er mer et resulat av usannsynlig billige hardisker fra diverse web-butikker i det siste Ja, med partisjoner ved navn "mp3", "Serier", "Serier 2" og "Film" er det jo soleklart at du bare har lovlige data. Sosialistisk-argument-alarm! Det er bare ett problem, doddegutten: Jeg er ikke sosialist. Jeg stemmer Venstre. Lenke til kommentar
total Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 oioioi.. det ringte nettop på dørtelefonen. heldigvis svarte jeg ikke siden jeg ikke ventet besøk kl 22 på en lørdagskveld. så banket det på døren inn til leiligheten min, og jeg forholdt meg like stille. Etterpå hørte jeg han banket på døren til naboen min, og hørte snakk om at det var lisens-ctrl. nå sitter jeg fortsatt her paranoid og holder på å pisse i buksa. Håper han aldri kommer tilbake... Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Mulig at det er sagt, men du kan fint vente noen måneder og deretter sende brev til dem å si at du har kvittet deg med tv apparatet for en eller annen grunn! De kan ikke si noe på det og de kommer ikke å sjekker (iallefall skjelden). Til de som tviler på denne metoden så vet jeg ei som har gjort det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå