Gå til innhold

NRK-lisens. HAAAAAAAAAAT! GRR

darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De kan stå med utstyr utenfor og sjekke om du bruker det :p

Også hvis du har kabel-TV? Hvordan fungerer det? Mulig de kan finne ut noe hvis du har en god gammeldags antenne, eventuelt en parabol, men med cabel-TV blir det vel litt værre?

Vel, om du har kabeltv så vet de jo om at du har TV siden kabelselskapet sikkert sladrer.

Lenke til kommentar
Siden hybelhuset til Marvil hadde besøk for kort tid siden er det vel ikke lenge til de er på hybelhuset mitt heller... Får mobilisere anti-lisensmann-forsvaret her tenker jeg. Alltid noen som blir tatt :D

Haha..

Han sa vertfall at han skulle komme igjen..

Lenke til kommentar

Kabelselskapet kan gjøre det ja, men de har ikke lov til å videreformidle til lisensmannen.

Prosessen er ganske enkel, de måler bare motstanden i kabelen, er den "korrekt" betyr det at en mottaker er koblet til. Hvis lisensmannen påstår man har TV kan man vennlig spørre hva slags bevis han har.

Ingen bevis, så ber man mannen gå på en høfflig måte. Begynner han å pjatte så kan man gjenta at personen ikke har noen hjemmel i norsk lov til å komme inn å undersøke hva du har i ditt hus/leilighet.

Lisensmenn er lurendreiere :thumbdown:

Endret av hce
Lenke til kommentar
Nope, har du TV må du nok pent betale. :(

og hvis du nekter ?

Da får du purring, og så går den vel til inkasso. Også baller det på seg til NRK har tatt fra deg gård og grunn.

Onde NRK.

det er da helt villt :cry:

men, hvilken rett har nrk å pålegge oss lisens betaling da ?

eller, med andre ord, tvinge oss til å betale for å se på de andre kanalene, som tv2 og tv norge ? eller tar jeg helt feil her nå ?

Lenke til kommentar

og hvis du nekter ?

Da får du purring, og så går den vel til inkasso. Også baller det på seg til NRK har tatt fra deg gård og grunn.

Onde NRK.

det er da helt villt :cry:

men, hvilken rett har nrk å pålegge oss lisens betaling da ?

eller, med andre ord, tvinge oss til å betale for å se på de andre kanalene, som tv2 og tv norge ? eller tar jeg helt feil her nå ?

Du betaler for å kunne ta imot signaler i et frekvensområde, ikke for å se på NRK. Si for all del ikke at du ikke ser på NRK/NRK2, eller at du bare får inn TV2. Da er du screwed...

Endret av hce
Lenke til kommentar

og hvis du nekter ?

Onde NRK.

Ikke noe inkasso der i gården nei! De har vel faktisk rett til å trekke direkte fra lønnen din etter en eller to purringer ;)

Lenke til kommentar

Også hvis du har kabel-TV? Hvordan fungerer det? Mulig de kan finne ut noe hvis du har en god gammeldags antenne, eventuelt en parabol, men med cabel-TV blir det vel litt værre?

Det finnes en innrettning som kan visefjernsynsbildet ditt på en monitor. Nøyaktig hvordan den funker aner jeg ikke, men jeg vet det eksisterer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...