Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av moped

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eyey, folkens. De på verkstedet sitter ikke nødvendigvis med de trimmdelene du trenger... Så du må først skaffe trim til din moped. Så kan du levere alle nødvendige trimmdeler til verstedet. Da skal de nok klare å fikse det, om de har litt skillz0r!

Endret av dD.
Lenke til kommentar

*lure på hvor brukerne som skal si hvor teit det er å trimme blir av*

For å få en racingmoped til å gå i 130km/t så nytter det ikke å hive inn en 1000-lapp. Da må man nok opp i rundt 8000,-. Er ikke sikker på om den vil gå så fort da engang.

MEN, hva slags moped har du? Effektanlegg er ok.

Lenke til kommentar
For å få en racingmoped til å gå i 130km/t så nytter det ikke å hive inn en 1000-lapp. Da må man nok opp i rundt 8000,-. Er ikke sikker på om den vil gå så fort da engang.

Må nok bruke over 10k da, men ett effekt anlegg er det vanligste da vil mopeden gå rundt 80 km/h hvis det er en nyere gir moped. Disse koster fra rundt 1000kr, men pass på og kjøp ett anlegg som ikke ser for uorginalt ut. hvis du setter på effekt anlegg vil også mopeden bråke mer pga at du må kjøre på høyere turtall.

Lenke til kommentar

Må nok bruke over 10k da, men ett effekt anlegg er det vanligste da vil mopeden gå rundt 80 km/h hvis det er en nyere gir moped. Disse koster fra rundt 1000kr, men pass på og kjøp ett anlegg som ikke ser for uorginalt ut. hvis du setter på effekt anlegg vil også mopeden bråke mer pga at du må kjøre på høyere turtall.

Uhm. Min aprilia rs50 går i 90 med tecnigas RSG. 100 med 13t fordrev og 80 dyse.

Hva slags moped vil du ha da? Hvis du vil ha racer anbefaler jeg en med minarelli am6 motor. Den har absolutt størst utvalg av trimdeler på markedet. am6 sitter det også i aprilia mx50 (supermotard), og aprilia rx50 (crosser). Et annet alternativ er derbi. De er "ganske" nye på markedet og har et begrenset utvalg trimdeler og slitedeler, men de har alt du trenger.

Ikke kjøp scooter. Er så jævlig stygt :p

Endret av Cheezcake
Lenke til kommentar

Eneste som er med de minarelli am6 motorene er at de tåler mindre enn feks derbi og suzuki sine motorer, tenker da på veiva og slikt. tenker du på trim sylinder må du nesten skifte veiv hvis du har en am6 motor. men det du må skifte hvis du setter på effekt anlegg i tillegg til selve anlegget et dysa. det er anbefalt med 80 dyse...

Lenke til kommentar
AM6 er igjen sprekere enn Suzuki, derbi motoren er sprek og holdbar såvidt jeg vet.

Men 100km/t på speedometer er ikke det samme som 100 målt med gps\laser.

am6 motoren er jo ikke sprekere, det finnes bare større utvalg av trim. men sleng 8000 på bordet å jeg skal trimme en smx til deg så den holder følge med det meste av mopeder untatt rs, siden luftmostanden er største problemet da vi kommer opp i 130 km/t +..

jeg skal snart invistere i værstintrim :D barikit og 24 mm gasser ++++.. 19,5 hk @ 13500 rpm. ok værstingtrim er det ikke, men ikke langt ifra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...