Gå til innhold

Hvilket HK til P4 1,6GHz 512cache

pinkeye99

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp for å oppgradere. Har innvestert i et nytt kabinett med PSU som støtter P4. Har kjøpt Pentium4 1,6GHz cpu brukt.

1. Kan jeg bruke mitt Creative GForce2 32Mb GTS på nye hovedkort, og i såfall hvordan ser jeg det på spec? (Er det spenningen det kommer an på?)

2. Dersom GPU er for gammel vil jeg vurdere HK med VGA intergr. til jeg får råd med et skjermkort som kan takle spill. Har dere tips om hva jeg i såfall bør gå for/ holde meg unna :0) (intergrert LAN og Audio er jo heller ikke å forakte)

3. Ser at nyere hovedkort støtter 800MHz. Noen eldre støtter feks. 566,400,333 etc. Hvilken hastighet støtter P4 1,6GHz ??

Vil et nytt HK som dette fungere?

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=137082

eller dette:

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=135624

4. Hvilken type minne bør jeg velge?

Ser komplett hat tilbud på Crucial PC3200 DDR-DIMM 512MB, men hva betyr CL 3,5?

Håper noen av Dere har mulighet til å hjelpe meg. Det er noen år siden jeg bygde min nåværende pc (Abit KT7A, Duron 800@1000). Har ikke helt hengt med... :dontgetit:

På forhånd takk

D

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. I så godt som alle tilfeller ja. (Ikke kjøp hk med pci-express.)

2. Kortene med integrert Vga er vel neppe noe bedre enn det du har. Lan og Audio har de fleste hovedkort.

3. Ja, begge de hkene vil fungere (regner med det er en P4 1,6ghz Northwood, socket 478 du har. Kjører på 400mhz minnebus).

4. CL 3,5 beskriver Cas latency, noe som gir deg en en pekepinn på hvor raskt minnet er utenom mhz, går på oppdateringen av minnet(tror jeg). CL 3,5 er litt tregt, 3, 2.5 eller 2 er bedre.

Endret av lodott
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Er ikke helt sikker på cpu`n, men regner med at det er northwood. Hvordan ser jeg det? Det står "SC 668" på den.

Har bestillt Asus P4R800-V Deluxe fra PSDATA sine lagersalg sider. Hyggelig pris: 290,-

Når høstmørke har lagt seg over oss er det ikke utenkelig at jeg må skaffe meg et skjermkort som duger til spill. Hva er å anbefale? Pris ca 1000,-

Har en IDE kabel som det står ATA-66 på, og en som det ikke står noe på.

Hva betyr ATA 66?

Trenger jeg nye IDE kabler? Har forresten en Western D 80Gb SE

DVD`n til hjemmekinoen streika i tornevær i sommer. Kan jeg benytte en intern dvd spiller i pc`n, kjøre lyd og bilde (lyd - optisk) (bilde??) til recieveren og få like bra lyd og bilde som før?

Mvh.

D :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...