Nobu Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Et snodig problem: Veiviseren for hjemmenettverk NEKTER å kjøre når jeg klikker på den. Og for å få frem alternativer om deling av internett må dette være oppsettet for nettverk - såvidt jeg vet. Jeg har to nettverkskort her og det ene går til LAN/Internett på bygget her og det andre er ment å gå til en annen enhet i stua som skal ha Internett og LAN til min PC. Noen løsninger her? OS er XP, andre enheten er en PS2 og kan stilles inn med egen IP, Gateway, osv. Problemet er jo bare at dette må gå gjennom min PC og at jeg ikke vet hvordan dette må settes opp for å fungere skikkelig. Er i bunn og grunn ikke noe annet enn deling av internett det dreier seg om, men når den veiviseren nekter å kjøre får jeg ikke gjort noe med det. Noen tanker om dette? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Windows-spørsmål skal i Windowskategorien. Det er derfor den er her. Flyttes Lenke til kommentar
Nobu Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Ah, ja. Og spørsmål skal besvares... Enden på visa ble å linke samme i bridge, og etter litt prøving og feiling fant jeg ut at det var firewallen som ikke ville slippe gjennom trafikk til IP-adressen til PS2en. La til en regel om at alt var lov inn og ut fra den, og vips, spilling på Internett var mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå