Gå til innhold

Hvilken gamepad?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt å gå til innkjøp av en gamepad. FIFA og NHL er vel mye bedre å spille med gamepad enn tastatur...

Jeg vil gjøre et trygt kjøp, kjøpe en gamepad som er kompatibel og som kan fortsette å være et godt kjøp i flere år framover.

Logitech Wingman Cordless Gamepad?

Microsoft Sidewinder Freestyle PRO 1.0?

Thrustmaster FireStorm Wireless Gamepad?

(fant disse hos Komplett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech Wingman Cordless Gamepad ELLER den samme, men ikk trådløs. Har hatt den en stund nå, og den fungerer utmerket. Kjempegod software, god å holde i, god vibrator funksjon og nok med knapper. Er også veldig nøyaktig....

Kjempebra i sportspill, men er minst like bra til Need for speed. Anbefales!!!!

Lenke til kommentar

Hvis man har noen PlayStation-kontrollere liggende, kan man kjøpe PSX->USB konverteren på Clas Ohlson til kr 189. Jeg hadde 4 stk jeg hadde fått fra jobben fordi de var defekte (gåen X-knapp, manglende vibrering...), og at jeg med letthet kan fikse dem med litt tålmodighet og en loddebolt.

Har nå solgt 2 av dem, og de to siste er koplet til PC-en min med 2 konvertere. Bruker dem for det meste til emulatorene jeg har (PSX, NES, SNES, C64) samt til Tony Hawk 3 (har samme knappeoppsett som PS2...).

På konverteren kan man kople på ekstra +9VDC hvis man vil ha kraftigere vibrasjon (de vibratorene i PSX-kontrolleren trekker gjerne litt mer strøm enn det USBen kan levere).

Ergo: Denne PSX->USB konverteren anbefales, hvis du har mange PSX-kontrollere liggende.

Lenke til kommentar

Hvor bra fungerer det? Har du prøvd den på FIFA eller noe sånt? Er FRYKTELIG interresert i en slik sak, så jeg spør litt her...

Har du kontroller med analog kontroller, eller vet du om det fungerer? Kan du konfigurere hvilke knapper og slikt du vil bruke på samme måte som med en annen gamepad?

Har sett slike på forskjellige utenlandske webshopper, men ikke i Norge...

bertie

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-05-03 19:37, bertie skrev:

Hvor bra fungerer det? Har du prøvd den på FIFA eller noe sånt? Er FRYKTELIG interresert i en slik sak, så jeg spør litt her...

Har du kontroller med analog kontroller, eller vet du om det fungerer? Kan du konfigurere hvilke knapper og slikt du vil bruke på samme måte som med en annen gamepad?

Det er ingen problem å konfigurere den, eneste man må passe på er at knappene har forskjellige "roller" avhengig om den er i Dual Shock-modus eller ikke. D-paden blir "POV-hat" mens analogstikka blir D-pad.

Jeg bruker den til Tekken 3 (PSX Emulator) og Tony Hawk's Pro Skater 3, uten problemer.

Lenke til kommentar

Vel hvis du skal ha til fps spill så er det nok claw du skal kjøpe. Men jeg vet ikke hvor bra den er i andre spill.(nesten verdiløs i spill hvor du ikke kan bruke musa)Men for ditt bruk anbefaler jeg: Thrustmaster FireStorm Wireless Gamepad

eller

Logitech Wingman Cordless Gamepad

begge er sirka like bra. bare noen få finnesser som skiller dem

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...