Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

er det forskjell på adsl modem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan fint bruke modemene om hverandre.Ikke noe problem det.Eneste modem/roter du bør holde deg unna er Ericsson's utgave(Tele2 som bruker dette),det har en tendens til å ikke virke,dårlig chip i denne.Så bare bruk dem som du vil du...no problem.

det er tøys, men å bytte mellom tiscali og tele2 burde ikkje vere eit problem. Alle modem som er beregna for bruk på Telenor sin infrastruktur burde gå greitt å bruke om ein annan.

Lenke til kommentar
det er tøys, men å bytte mellom tiscali og tele2 burde ikkje vere eit problem. Alle modem som er beregna for bruk på Telenor sin infrastruktur burde gå greitt å bruke om ein annan.

 

Hvorfor det? Bruker ikke alle leverandører av ADSL de samme type signaler? Kan forstå at SDSL og SHDSL er forskjellig fra ADSL men?

 

Skal legge til at jeg virkelig ikke har peil på dette, men kom med dokumentasjonen på at dette ikke virker.

Lenke til kommentar
det er tøys, men å bytte mellom tiscali og tele2 burde ikkje vere eit problem. Alle modem som er beregna for bruk på Telenor sin infrastruktur burde gå greitt å bruke om ein annan.

 

Hvorfor det? Bruker ikke alle leverandører av ADSL de samme type signaler? Kan forstå at SDSL og SHDSL er forskjellig fra ADSL men?

 

Skal legge til at jeg virkelig ikke har peil på dette, men kom med dokumentasjonen på at dette ikke virker.

Fordi ADSL ikkje er veldig godt standardisert, slik at du kan få ein del kompatibilitetsproblem og problem med linja dersom det synkar opp. Det er ein grunn til at ISPane har valgt ut modem for bruk mot sin infrastruktur, dette fordi ein skal unngå desse problema.

Lenke til kommentar
Har 4 ADSL modem som jeg har brukt på forskjellige steder under forskjellige ISP'er, har aldri merket noe tegn til problemer. Har Zyxel og Alcatel. Ironisk nok kan jeg ikke få ADSL her jeg bor nå for tiden :p (Får fiber om ca 1 år)

sannsynlegvis fordi alle er beregna på telenor si plattform

Lenke til kommentar
Du kan fint bruke modemene om hverandre.Ikke noe problem det.Eneste modem/roter du bør holde deg unna er Ericsson's utgave(Tele2 som bruker dette),det har en tendens til å ikke virke,dårlig chip i denne.Så bare bruk dem som du vil du...no problem.

Vel, du har jo Nokia M5112-modemet med innebygd 10Mbit/s hub som er ekstremt sært og dette funker bare på NOKIA-DSLAM.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Er det noen som vet noe om dette NOKIA M5112-modemet? Kan det konfigureres? Har den en router som kan komme i konflikt med min eksterne router?

Det er et reint modem, svjv og i følge Nokia så har det ikke noen innstillinger du kan endre eller se på.

Utgaven med router heter visstnok 5122 og har vel aldri blitt levert her i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...