toss Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) jag har et lite problem.. jeg skal lage en side med følgende objekter: #header og #main skal være midtstilt, og #navigation og #sidebar skal være på hver sin side av #main.. har prøvd med følgende kodei css: #header { border-style: solid; border-width: 2px; position: absolute; margin: 0 auto; margin-top: 0; width: 30em; height: 3em; text-align: center; } #navigation { border-style: solid; border-width: 2px; margin-top: 3em; margin-left: 10; width: 10em; } #tabbetoppen { border-style: solid; border-width: 2px; margin-top: 5em; margin-right: 10em; width: 10em; } #main { border-style: solid; border-width: 2px; margin: 0 auto; margin-top: 4em; width: 30em; } resultatet blir slik noen som kan se noen feil? Endret 24. august 2004 av toss Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Du kan for eksempel ikke bruke position absolute når du skal midtstille noe. På de som skal ligge ved siden av hverandre kan du bruke float:left; På header velger du kun margin:0 auto; men husk å sette html,body til 100% bredde. Lenke til kommentar
toss Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 hvordan setter jeg html,body til 100%? html { body: 100%; } slik? mener å ha sett noe slikt et sted, men jeg kan ikke huske det.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 html, body { height: 100%; } Lenke til kommentar
toss Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 har prøvd å forandre på det dere påpekte, men resultatet blir ikke stort bedre: http://free.hostdepartment.com/t/toss/Forside.html jeg kan jo selvsagt ha glemt eller misforstådt noe, så her er koden: #header { border-style: solid; border-width: 2px; position: static; margin: 0 auto; width: 30em; height: 5em; text-align: center; } #navigation { border-style: solid; border-width: 2px; posision: static; float: left; width: 10em; } #tabbetoppen { border-style: solid; border-width: 2px; posision: static; margin-top: 5em; float: right; width: 10em; } #main { border-style: solid; border-width: 2px; posision: static; margin: 0 auto; margin-top: 0em; width: 30em; } Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Du kan fjerne position:satic; på alle, og legg til float:left på #main i tillegg til at du fjerner margin på #main. Lenke til kommentar
toss Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 prøvde forandringene, men det ble ikke mye bedre.. http://free.hostdepartment.com/t/toss/Forside.html html, body { height: 100%; } #header { border-style: solid; border-width: 2px; margin: 0 auto; width: 30em; height: 5em; text-align: center; } #navigation { border-style: solid; border-width: 2px; float: left; width: 10em; } #tabbetoppen { border-style: solid; border-width: 2px; margin-top: 5em; float: right; width: 10em; } #main { border-style: solid; border-width: 2px; flote: left; width: 30em; } Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Sett opp html'en anderledes, navmenu først, main og sidebar. Har hatt problemer med sånn før, men etter å ha rota i html'en så kommer det seg Lenke til kommentar
toss Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 av en eller annen grunn funker det ikke.. http://free.hostdepartment.com/t/toss/Forside.html noen som kan se hva som er galt? Lenke til kommentar
sete Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Denne fungerer kun i Mozilla Firefox :!: Endret 26. august 2004 av sete Lenke til kommentar
toss Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 vel jeg får det ikke til på noen måte.. kan noen gjøre meg den store tjenesten å skrive CSS-koden for meg? pleeeezz? vet men ikke vanligvis gjør sånt, men jeg er hjelpeløs.. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Fant en fin side idag: Maxdesign Gjorde en liten toturial jeg fant på den websiden. Ligner kanskje ikke helt på det du er ute etter, men jeg regner med at dette hjelper deg et stykke i hvert fall. Litt hjelp på veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå