Gå til innhold

Lurt å kjøpe demo brukt vare?

Anbefalte innlegg

Jeg skal til å kjøpe meg HK Abit nf7-S2.0 og sparer ca 150 kr hvis jeg kjøper det demo brukt på komplett, men er dette lurt? Jeg skal overclocke mye, og jeg har på følelsen at demo brukt kanskje ikke er av ypperste klasse?

Hva mener dere jeg bør gjøre, kjøpe demo eller nytt? :hmm:

Og i hele tatt sånn generelt på alle produkter, er det lurt å kjøpe demo brukt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demo brukt er som oftest varer butikken har fått tilbake fra produsent eller kunder. Ofte mangler demo brukte varer embalasje, evt den er litt ødelagt, kan også mangle driver cd eller annet. Om det er mangler skal det stå. Ellers skal produktet være like bra som om du kjøpt det "orginalt", og det skal komme med den vanlige garantien.

Lenke til kommentar

Hmm. vet ikke helt.. bør jeg ta risken for 150 kr? :ermm: (er litt sån skeptisk)

En ting jeg aldri vil gjøre er å kjøpe demo brukt cpu, siden kanskje noen tester overclocking egenskapene, og hvis ikke fornøyd leverer de tilbake...

Lenke til kommentar
En ting jeg aldri vil gjøre er å kjøpe demo brukt cpu, siden kanskje noen tester overclocking egenskapene, og hvis ikke fornøyd leverer de tilbake...

Den CPU'en jeg har nå var en demovare hos PSData. Kjører glatt og fint på 2.6GHz@3444MHz :)

Lenke til kommentar

Den CPU'en jeg har nå var en demovare hos PSData. Kjører glatt og fint på 2.6GHz@3444MHz :)

Hmm ok det går vel fint, men litt risky? Er det mulig å gjøre som jeg sa, å overclocke og hvis ikke fornøyd angre og få pengene igjen?

Jeg mener er det mulig for f.eks komplett å merke det?

Men det er vel kanskje ikke så stor ytelsesforskjell på HK, så kanskje jeg like godt skulle kjøpe demo eller hva? Software er ikke et must. Så tror jeg går for det :yes:

Lenke til kommentar

Har litt forskjellige erfaringer med "demobrukt". Et ASUS hovedkort, rapporterte konstant SMART-error på diskene, men sluttet plutselig da jeg plugget inn høytalere i onboard lydkortet. Tar jeg dem ut igjen, så setter den i gang igjen med angivelege SMART--feil ved boot. Bare vås, naturligvis.

Et annet kort, MSI, har onboard ethernet. Hvis jeg prøver å sette en fast IP-adresse under W2K Server, booter maskinen uten videre. Utover akkurat det er det svært stabil (oppetid på flere hindre dager, med høy load og mange prosesser)

Begge kortene kom fra komplett. Men jeg har også varer som jeg ikke har merket noe som helst med.

Så jeg tror det lønner seg å teste demo-varer ganske grundig. Personlig digger jeg ordningen, for man kan sette sammen gode og veldig billige bokser derfra.

Lenke til kommentar

Har kjøpt 4-5 demo HK fra komplett (1 til meg selv og 3-4 til PC'er jeg har bygget for andre). Alle har vært basert på nForce2 i ulike grader, men ingen har hatt noen som helst form for problemer.

Det eneste kjipe er hvis du ikke får med diverse neste-helt-nødvendig stæsj (manual er veldig kjekt, I/O-shield er også fint å ha).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Prisen må være atskillig lågare for at det skal forsvare demo varer.

Helt enig...

Komplett har *ikke* lenger noen *gode* tilbud mht. HK solgt som demo..

PS-Data har det ofte derimot...f.eks. MSI 875p Neo-FISR til kr.220 (Det er *vesentlig* billigere enn nytt.. Her fulgte alt..unntatt I/O-shield med).

Skjønner forøvrig ikke at folk som kvitter seg med ett HK ikke kan være såpass ryddige at de returnerer I/O-shield også? Det er jo slik at selv samme produsent har ulik layout på I/O-shield slik at det som står igjen ikke passer evt. ett nytt HK.

Hmmm.. dagens andre surmulig.. :p

Nåja.. det virker jo minst like bra uten I/O-shield..

Lenke til kommentar

Har kjøpt noen demobrukt kort på komplett, har bare hatt trøbbel 1 gang (et nforce2 kort som notorisk korrupterte all data) men det var ikke noe problem å returnere.

For å spare 150 kroner ville jeg uansett ikke kjøpt demovare, de kommer stort sett med skral/ingen bundle og uten I/O-shield.

Lenke til kommentar

Enig i det som blir sagt om pris her. Men du har angre- og bytterett på demovarer, så du brenner ingen broer.

Jeg kjøpte et Abit nf7-S2.0 for 550,- for omtrent et år siden. Da kostet det godt over 1000,- nytt. Det har fungert fullstendig feilfritt. Skriver dette via den ;-) og bundelen inneholdt alt, tom. en praktisk PATA->SATA konverter.

Men moderselskapet til komplett,no, Norkom har levert dårlige tall lenge og har det ubehagelig på børsen. Så de prøver å bedre marginene. Ukens tilbud og demovarer har blitt dårligere av det.

Lenke til kommentar

Opplevde å få et GeForce 4-kort som var demovare og DOA, ikke liv i med andre ord. Skrev en fyldig side eller to, og spurte pent om jeg kunne få et Radeon 9500 istedet og fikk det. Kjedelig å bruke tid og penger på, men jeg fikk nå et nytt skjermkort uten problemer.

Har egentlig aldri hatt noen problemer med Komplett, men akkurat her jeg sitter nå lurer jeg litt på hvorfor ikke ordren min som jeg la inn natt til i går ennå ikke er sendt. De var jo så kjappe før. Jeg trenger ny harddisk! :ohmy:

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

Tror det er litt hipp som happ når det gjelder demovarer. Min bror kjøpte et NF-7 hk fra komplett som demovare, han fikk feil HK. Så returnerte han det og fikk et "nytt" demokort, denne gangen var det riktig kort, men det var defekt (ujevne spenninger som fikk pcen til å tryne). Han valgte da å legge i noen kroner for å få et nytt kort, som forøvrig har fungert knirkefritt.

Synes ikke 2 ukers venting og 5 turer på postkontoret forsvarer em prisdifferanse på 150,-

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...