Alex_DeLarge Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Jeg spurte for veldig lenge siden etter noe fakta om dramaturgi på filmtrailere, jeg gjorde ferdig traileren for veldig lenge siden nå, men da jeg sist la den ut forsvant den... Så jeg legger ut en post en gang til. Jeg og en kompis skulle lage en filmtrailer for en film som ikke fantes. Altså vi fant opp en film og så laget kun traileren... Det var nemlig en reklameoppgave. Jeg lurte egentlig bare på hva som kan gjøres bedre til neste gang, eller hva om var bra med den. Slik at jeg vet det til neste gang, for det er litt sent å gjøre om på den nå etter som karakteren er satt og jeg har byttet skole til og med... Jeg er klar over den dårlige engelsken, men den er sånn delvis med vilje. Dessuten har vi prøvd å presse inn alle mulige klisjeer. Det at alt ligner grisemye på Max Payne merket vi ikke selv før etterpå da musikken kom på... så den beklager vi. Uansett: http://www.mdkproductions.net/saker/filmer...let_trailer.mov Lenke til kommentar
danielR Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ah, husker den der. Skulle til å kommentere den sist gang, men den forsvant altså før jeg kom så langt. Rett og slett en utrolig kul trailer Kanskje litt treg i starten, men den tar seg opp. Ultra-cheesy plot og skikkelig svette replikker.. den perfekte actionfilm, rett og slett Måtte le høyt av "If I were in you shoes..." :!: fremføringen av den replikken var hysterisk bra. Alt det tekniske er brilliant, og jeg kommer i grunnen ikke på noe å sette fingeren på her. Hvilken karakter fikk du/dere på dette? Lenke til kommentar
Alex_DeLarge Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 takker og bukker. Jeg skal ikke skryte av karakteren, men la oss si det sånn at du må telle den på to hender... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Muligens litt inspirert av Woo's The Killer? Tittel og slutten av traileren? Nivået hevet seg noe voldsomt utover i "filmen". Likte veldig, veldig godt replikkene og klippingen mot slutten av traileren var bra. Filmen viser et nøye studie av amerikanske trailere; konge. Alt i alt god underholdning. Lenke til kommentar
danielR Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 la oss si det sånn at du må telle den på to hender... hehe Lenke til kommentar
Alex_DeLarge Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 Angående the killer, så er faktisk tittelen hentet fra kapitteloversikten på dvdutgivelsen min av John Woo's mesterverk! John Woo's hong kong-filmer er megaknall rett og slett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Angående the killer, så er faktisk tittelen hentet fra kapitteloversikten på dvdutgivelsen min av John Woo's mesterverk!John Woo's hong kong-filmer er megaknall rett og slett! Det jeg tenkte. Selv synes jeg det er den klisje av dimensjoner. Den scenen altså. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Det der var faktisk sykt bra, og dessuten utrolig morsom. Her snakker man mer 4-5 hender. Hadde dere lang tid på å lage den? Hvordan fikk dere til den lynnedslag effekten når han ser opp etter kona døde? Lommelykt? Og hva i all verden er det han fyren med rastafletter sier på kirkegården? Hva som kunne vært bedre? Egentlig ikke mye. Hypotetisk sett kunne man sikkert presset inn enda flere klisjéer, men jeg tror det holdt. S, Lenke til kommentar
Alex_DeLarge Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Etter det jeg husker fikk vi to uker på oppgaven, men er ikke helt sikker, men det var ikke mer enn det i alle fall. Lyneffekten var egentlig en blitz, men forsterket den med noen frames hvor vi bare vrengte opp litt levels. Rastaflettefyren sier: You know, there comes a time when sorrow turns to hate. And you hate him, don´t you? ... Then you know what to do! Skulle kanskje hatt flere klisjeer ja, hehe. Takker for kommentarer Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Hahahaha, dritbra!! satt å hylflira gjennom hele greia! Kjempebra! Denne skal jeg sååå spare på! Kjempebra dialog, lol!! Åsså han der typen som snakka ved kirkegården, kjempekul, heheheheh. Morsom humor da, og genial måte å lage en trailer på.. not coming to a theater near you.. hilarious sier jeg bare! Endret 26. august 2004 av Skabbfot Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Denne har dere fått til bra. Den er morsom og profesjonell. Merker også at skuespillerene er trygge på seg selv, og det gir et helt annet inntrykk enn mange andre filmsnutter vi ser. Håper det kommer mer fra denne kanten! Lenke til kommentar
Skabbfot Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Jeg visste vennene mine denne og de satt å hylflira, så de syns nok også den var en høydare! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Hvilket redigerings program bruker dere? Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 (endret) Dette var jo knall Syns dere kunne snakke norsk istedenfor men. Når engelsken er dårlig for jeg litt avasjoner fordi unger liker å si ting på engelsk for å være "kule". Norsk blir da mer seriøst syns jeg. Men den var diggbar. Ikke så aller verst slossescener, selv om det kunne gått litt raskere. Det jeg liker med scenene er at du viser mye i ett klipp, det blir da troverdig, noe amerikanerene ikke gjør. Typisk amerikansk er å vise en bil som hopper og kutter til bilen som lander. Den kuttinga avslører jeg med en gang og hele scena er da ikke lenger imponerende i det hele tatt. Dette er da det samme for slossing, fks filmer ett bein som er på veg opp, deretter nærbilde av bein som treffer ansigt osv osv Edit: er det lence flare du har brukt som gniste-effekt? det funka ikke helt. Scena der han tar jenta di er helelr ikke så bra. Du skjønenr liksom ikke hva som skjer. Greit med svimmelhet osv, men jeg ville vist en grunn til at han blei svimmel. Endret 31. august 2004 av Åsmund Lenke til kommentar
Alex_DeLarge Skrevet 1. september 2004 Forfatter Del Skrevet 1. september 2004 Takker for kommentarer. Vi valgte engelsk, Åsmund, for at det blir så teit å bruke det. Vi gikk jo ut for å drite ut amerikansk filmkultur, så da følte vi det var helt nødvendig å bruke engelsk. Jeg er helt i mot slike i-hjel-klipte slossescener, så vi forsøkte å gjøre det slik som vi liker det. Slike som Crouching Tiger, Hidden Dragon og The Matrix har skjønt poenget, det er å få se at de gjør det som er imponerende, ikke bare å få vite at "nå var det slossing". Det ble desverre brukt lensflares til munningsflamme, noe jeg egentlig ikke gjør, men pc´n hadde nettopp blitt reinstallert og derfor manglet diverse programmer som photoshop, så jeg fikk ikke gjort det bedre for å rekke fristen. Vi redigeret i premiere 6.5, forresten. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Du kunne ha brukt Gimp, går raskt å få tak i Og funker akuratt like fett til å lage muzzle-flashes som Photoshop..... (ooh, jeg føler meg lei av å skrive lange innlegg) Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Ble skuffa i slutten når jeg hørte "Not coming to a theater near you" Men det er vel poenget med en trailer, at du skal ville se filmen etter på. Bra lagt, men den engelsken trakk litt ned(men det var jo litt med vilje sa du) siden det ble litt "plagsomt" å høre på. Hilsen Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå