Kamerat Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hvis hovedkortet har en bios av nyere dato kan du bruke opp til ATA-133 og opp til 127GB. Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 137GB for å være nøyaktig. som sagt du kan bruke alle typer IDE harddisker opptil ATA133, men du vil bare kjøre på ATA-33 siden hovedkortet ditt er det. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 hvis jeg ikke husker feil, så tror jeg det er en grense på 64GB også.... men hvisa du kjøper IBM HDD så har di en form for "Virtuell" bios som overstyrer den gamle på hovedkortet slik at du kan bruke større disker.. tror det er flere produsenter som har noe tilsvarende, men jeg vet kun om IBM for jeg har kun IBM HDD... Lenke til kommentar
Aphelion Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Ah, her får man jo masse hjelp! :smile: Takk til alle! Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei, Virtuell BIOS er jo bare møkk :smile: Flash Bios eller bruk XP/2000 som ikke bruker BIOS for å "se" HD som ME/98/95 gjør. Det fant jeg ut etter timer med fikling i BIOS og installering av virtuel BIOS :smile: Primær HD'en (med OS) må derimot leses av BIOS. Lenke til kommentar
Aphelion Skrevet 3. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2002 Ah, så det funker om jeg kjører XP? Passer meg utmerket! :smile: Kommer ikke til å bruke den som primærdisk uansett, blir bare en overgansperiode til jeg får råd til en skikkelig maskin! :smile: Lenke til kommentar
Os|r|s Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Ja det gjorde det for meg.. denne kan du jo lese. http://www.pcworld.no/dataguiden/maskinvar...etsgrenser.shtm Ellers anbefaler jeg http://www.pcworld.no/dataguiden/maskinvar...lagringsmedier/ som interessant lektyre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå