janken Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Hei! Når jeg skal avslutte pc en tar det ca. 30 sekund fra jeg har tykket på avslutt i xp til den er avslått. Jeg bruker derfor å avslutte den av manuelt med å holde inne knappen noen sekunder eller trykke på den svarte knappen bak på maskinen. Jeg føler meg også bedre når jeg gjør dette. Tar maskinen skade av at jeg gjør det på denne måten? Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Maskinen tar ikke skade av det....det eneste er at programmer ikke blir avsluttet riktig i Windows...det anbefales å bruke menyen for å slå av maskinen for å være sikker på at alt avsluttes/lagres ordentlig.... Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Det er en grunn til at Windows bruker 30sek på å avslutte da... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 neh, ikke noe farlig, hvertfall ikke for hardware'n. Men hvorfor slå av maskina i det hele tatt? Lenke til kommentar
thoering Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Ikke farlig for hardwaren så vidt jeg vet. Tror det er smartest å holde inne av-knappen i så måte, ikke slå av strømforsyninga... Jeg har ofte fått problemer med windows, så alvorlige at jeg har måttet reinstallere etter å ha gjort dette i perioder. Dessuten virker det som om windows blir raskere til å avslutte desto lenger tid som har gått siden sist win-installasjon.. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Ved å slå av på denne måten risikerer du bl.a at filer blir korupted. Maskinen for heller ikke skrevet ting på disk som den kanskje kun har liggende i ram. Jeg tror at hvis du vil holde maskina di forholdsvis stabil over lengre tid, bør du avslutte windows på den riktige måten. Lenke til kommentar
schwenkis Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Du burde slå av maskinen gjennom windows så sant det er mulig, for å unngå å få "bad sectors" på disken din. Hvis du allikevel må skru den av på denne måten, bør du passe på at harddisk-lampa ikke lyser. Lenke til kommentar
Bruno G. Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Visst du restarter (og står av), går det like lang tid? Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Dersom hd'en din leser/skriver samtidig med at du slår av PC'en, er det en liten mulighet for at du kan ødelegge hd'en. Lesehodet beveger seg over plater som spinner fort, og et lite "rykk" i hodet kan skade disken. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Harddisken trenger tid til å tømme cachen å oppdatere eventuelle parisjons tabeller. Når du "dreper" maskin slik er det stor fare for tap av data og/eller hardware feil. Det trenger ikke oppstå feil, men muligheten blir mye større. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 Quote: Når jeg skal avslutte pc en tar det ca. 30 sekund fra jeg har tykket på avslutt i xp til den er avslått. Jeg bruker derfor å avslutte den av manuelt med å holde inne knappen noen sekunder eller trykke på den svarte knappen bak på maskinen. Jeg føler meg også bedre når jeg gjør dette. Tar maskinen skade av at jeg gjør det på denne måten? Hvorfor bryr du deg om hvor lang tid maskinen bruker på å avslutte? Når man avslutter maskinen betyr det som regel at man ikke skal bruke den på en stund, og da bryr i alle fall ikke jeg meg om hvor lang tid maskinen bruker. Hvorfor ikke bare trykke på avslutt-knappen og gå et annet sted. Har du virkelig så dårlig tid? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. mai 2002 Del Skrevet 3. mai 2002 I tillegg til ovenfor nevnte råd og synspunkter, kan jeg forslå følgende: Kjør REGEDIT, åpne "HKCURRENTUSERControl PanelDesktop", endre "WaitToKillAppTimeout" til 4000 (20000 default). Du må også gjøre endringer i: "HKLOCALMACHINESystemCurrentControlSetControlWaitToKillServiceTimeout" Sett verdien her også til 4000. Shutdown går nå unna på 8-10 sekunder! NB! Du gjør dette på eget ansvar! For "bommer" du i registry..... Skrue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå