Morten HS Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har problmer med å få tak i MMS og GPRS innstillinger til T630 med CHess Connect abo. har Netcom dekning. Har prøvd på Chess.no, men der var det bare automatisk innstillinger til de med Telenor dekning, og jeg skjønnte ikke noe av de manuelle innstillingene man måtte gjøre med netcom abb. Noen som kunne hjelpe meg? På forhånd, Takk Lenke til kommentar
Fela Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Tror du kan bruke innstillingene som du finner på netcom sine sider....Er ikke sikker men det er jo hvert ett forsøk Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Eller kontakt chess og be dem sette det opp for deg Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har problemer med det samme. Bortsett fra at jeg har Telenor-dekning. Ingen av chess sine oppsett eller telenor sine oppsett ser ut til å fungere. Ikke når jeg setter det opp manuelt heller... Føler meg litt dum eller noe. Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 (endret) Hei Har dere husket og slå av mob og deretter slå på igjen før dere sender mms?Jeg har en 6600 med Chess Connect(telenordekning)automatisk oppsett og det fungerte med en gang Endret 26. august 2004 av smoker2 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Beklager bump... Men, nå funker gprs-internett og jeg får sendt mms, men de komme ikke frem. Noen som kan ha en forklarin på hva som er galt? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hvilke telefoner gjelder det? Slapp det på 6230 med NC, heler ikke med k700. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 SE T630 i mitt tilfelle... Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Mitt også. Manuell innstillinger fungerte helle rikek hos meg, Jeg får opp en melding hvor det står GPRS Parameterne støttes ikke Hva har jeg gjort galt? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Hei Kan du skrive opp alle parameterne? Lenke til kommentar
Morten HS Skrevet 26. august 2004 Forfatter Del Skrevet 26. august 2004 Hva er Parameterne`? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 (endret) Før du begynner å sette opp telefonen, forsikre deg om at du har GPRS tilgjengelig. Dette kan du sjekke ved å se om GPRS indikatoren øverst i venstre hjørne er aktiv(Vises med en blå trekant). Se Feilmeldinger nederst i oppsettet hvis den ikke er aktiv. WAP oppsett kan også settes opp automatisk. For å sette opp telefonen for GPRS WAP, send meldingen GWAP sonyericsson t610 til 1989. For GSM WAP sender du WAP sonyericsson t610 til 1989. Pass på at du kun bruker små bokstaver i Bruker-ID og Passord. Velg menyen Kommunikasjon Velg Datakomm Velg Datakontoer Velg Ny konto Velg GPRS data Fyll inn følgende informasjon: Navn: NetCom GPRS WAP APN-navn: wap.netcom.no Bruker-ID: wap Passord: netcom eller GSM data Fyll inn følgende informasjon: Navn: NetCom GSM WAP Telefonnummer: +4792000800 Bruker-ID: wap Passord: netcom Velg Lagre, gå tilbake til hovedmenyen. Velg menyen Kommunikasjon Velg WAP-valg Velg WAP-profiler Velg Ny profil Fyll inn følgende informasjon: Navn: NetCom GPRS WAP eller NetCom GSM WAP Koble til med: Velg NetCom GPRS WAP eller NetCom GSM WAP IP-adresse: 010.254.254.010 Velg Lagre Marker NetCom GPRS WAP og velg Endre Fyll inn følgende informasjon: Gi nytt navn: (denne har du allerede definert) Koble til med: (denne har du allerede definert) IP-adresse: (denne har du allerede definert) Avansert Endre startside Navn: NetCom WAP Startside: http://wap.netcom.no/ Konto nr. to: Bruker-id: ikke nødvendig Passord: ikke nødvendig Sikkerhet: Av Vis bilder: På Trykk Tilbaketasten to ganger, sjekk at NetCom GPRS WAP eller NetCom GSM WAP er valgt som aktiv WAP profil. Telefonen er nå satt opp for WAP, gå ut av alle menyer. Vanlige feilmeldinger: GPRS mislykket Sannsynlig årsak: GPRS er slått av i telefonen eller GPRS er ikke aktivt på abo. Løsning: Sjekk tlf først, Velg Kommunikasjon - Datakomm. - Foretrk. Tjeneste. Sjekk at GPRS og GSM er valgt. Ser det ok ut her, ring NetCom kundeservice for å sjekke ditt abo. Forbidden 403 Sannsynlig årsak: Telefonen kobler opp med feil datakonto ved bruk av WAP. Løsning: Sjekk oppsettet. Velg Kommunikasjon - WAP-valg - WAP-profiler. Sjekk at NetCom GPRS WAP eller NetCom GSM WAP er markert. Sjekk evt hele WAP oppsettet. Datakontoen er ikke konfigurert Sannsynlig årsak: Det er ikke valgt tilkoblingskonto i oppsettet. Løsning: Sjekk valget Koble til med i oppsettet for den aktuelle tjenesten. MMS-oppsett Velg menyen Kommunikasjon Velg Datakomm. Velg Datakontoer Velg Ny konto Velg GPRS-data Skriv inn følgende informasjon: Navn: NetCom MMS GPRS APN-navn: mms.netcom.no Bruker-ID: mms Passord: netcom Velg Lagre Velg kontoen du akkurat har opprettet ('NetCom GPRS MMS') Velg Endre Skriv inn/definer følgende informasjon: APN: La stå (allerede definert) Bruker-ID: La stå (allerede definert) Passord: La stå (allerede definert) Be om passord: Av Tillat samtaler: Automatisk IP-adresse: La stå tom DNS-adresse: La stå tom Avanserte innst. Godkjenning: Normal Datakomprimering: Av Header-kompr. Av Tjenestekvalitet. Prioritet : Abonnert Forsinkelse : Abonnert Pålitelighet : Klasse 3 Topphastighet : Abonnert Gj.snittshastigh. : Abonnert Trykk Tilbake-knappen inntil du står i hovedmenyen Velg menyen Kommunikasjon Velg WAP-valg Velg WAP-profiler Velg Ny profil Skriv inn/definer følgende informasjon: Navn: NetCom WAP MMS Koble til med: NetCom MMS GPRS IP-adresse: 193.209.134.133 Velg Lagre Velg profilen du akkurat har opprettet ('NetCom WAP MMS') Velg Endre Skriv inn/definer følgende informasjon: 1 Gi nytt navn: La stå (allerede definert) 2 Koble til med: La stå (allerede definert) 3 IP-adresse: La stå (allerede definert) 4 Avansert. Endre startside: Navn: NetCom MMS Adresse: http://mms/ Konto nr. to: La stå tom Bruker ID: La stå tom Passord: La stå tom Sikkerhet: Av Vis bilder: På Trykk Tilbake-knappen inntil du står i hovedmenyen Velg menyen Meldinger Velg MMS Velg Valg Skriv inn/definer følgende informasjon: Gyldighetstid: Maksimum Leserapport: Av Leveringsrapp.: Av Begrens meldinger: Hjemmenett: Tillat Roaming-nett: Tillat Filter: La stå tom Innholdsvarsel: På Meldingsserver: http://mms/ WAP-profil. Velg Velg og velg deretter NetCom WAP MMS Trykk Tilbake-knappen inntil du står i hovedmenyen Telefonen er nå klargjort for MMS. Se telefonens håndbok for mer informasjon omkring bruk av tjenesten. Endret 27. august 2004 av tbone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå