Gå til innhold

klokke/flashe 3d blaster fx5200

Phonix.

Anbefalte innlegg

ja jeg har et fx 5200, ja og jeg vet dette suger, men er det noen måte å kloke/flashe dette? er lite kjent med kloking av skjermkort, eller har alldri gjort det før. Noen bedre drivere jeg burde vite om? eler generelt få det til å yte bedre?!

Mvh magnus m

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja jeg har et fx 5200, ja og jeg vet dette suger, men er det noen måte å kloke/flashe dette? er lite kjent med kloking av skjermkort, eller har alldri gjort det før. Noen bedre drivere jeg burde vite om? eler generelt få det til å yte bedre?!

Mvh magnus m

Er egentlig lite å gjøre med dette kortet for å få bedre ytelse dessverre. Klokking vil ikke gjøre noe merkbar forskjell her etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt hvor negative folk var her!

Hadde et Asus FX5200 128Mb ram kort som jeg overklokka max.

Det hjalp litt.

Klokka core clock fra 250Mhz til 295Mhz og memoryclock fra 410mhz til 415 Mhz.

Varmgang på dette kortet er ikke noe problem, kun veggen ved at du får artifackts og lavere ytelse.

Økte scoren på 3Dmark01 fra 5500 til 6100, samt merkbar forskjell i UT2004.

Overklokking kan gjøres ved å laste ned Coolbits2 fra 3dguru og klokke 5mhz og teste med ønsket testprogram, så lenge poengsummen går opp er det greit men går den ned har du klokket for mye og du må klokke litt ned igjen.

Lenke til kommentar
ja jeg har et fx 5200, ja og jeg vet dette suger

Det er ikke noe supert kort nei, men da jeg la inn 61.77 drivern og kjørte doom3 på "high" kvalitet og 1024*768 oppløsning uten at det hakket. Da ble jeg meget imponert. Det har jo selvfølgelig en del med annen hardware å gjøre også. Sjekk profilen min for å se hardwaren min. Det er ikke akkurat noen moderne maskin lenger.

Til overklokking bruker jeg SmartDoctor2 som fulgte med kortet da jeg kjøpte det. Jeg kunne justere klokkefrekvenser i "høyreklikk på desktop" egenskaper\innstillinger\avansert\geforceFX5200 før, men da jeg la inn en nyere driver forsvant disse mulighetene.

Er det noen som vet om de er borte i nyere drivere eller er de lagt et annet sted?

Lenke til kommentar
tokk det rett før du posta men, den er på max 200/400 og får den ikke høyere :S

tegning   -------------------------|-

-------------------------|-

begge de "spakene" er liksom helt til høyere ....?

Skulle til å prøve det programmet, men det tror jeg ikke jeg gidder hvis du ikke fikk det noe høyere 200\400.

Hva er kortet ditt default klokket til?

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...