Gå til innhold

Laptop til vgs, stikkord: lett og god batteritid

Anbefalte innlegg

Hei allesammen :)

Faren min har bestemt seg for at han skal spandere laptop til meg for vgs.

Jeg har ikke stor peiling på portable bærbare, derfor spør jeg selvfølgelig her.

Vil ikke si noen pris, men vil ha gode tips til forholdsvis lette og bærbare PC'er med god batteritid, støy spiller også en viktig rolle. Hørt noe snakk om at Asus har noen gode og billige? Stemmer?

Kom uansett med tips :)

Endret av pain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den asusen ser riktig bra ut for mine øyne, den billigste er den som ser mest interresant ut. Enste som er en konkurent i den prisklassen sånn jeg ser det er apple ibook 12". Men det skal du jo ikke ha.

Ibook`en koster 3000kr mindre med studentrabatten, så det er vel ikke helt samme prisklasse...

Lenke til kommentar

Heisann,

Nå er ikke jeg noe racer på bærbare enda, men jeg kan da komme med mine erfaringer.

Fikk min Tundra 1557p PRO for 2 uker siden, og WOW for en pc! Den har alt en harbarka pc entusiast trenger (god lagringsplass, dvd rom, Radeon 9700, 54 mbit WLAN osv). Jeg gav 14.000 for denne hos psdata, og hittil har den gjort seg verdt til hvert eneste øre. Finnes ikke noe bedre enn å sitte å game litt CS etc på skolen, når det er kjedelige forelesninger. Radeon 9700 kortet greier å dra det meste av de populære spillene (- doom3 osv).

Det finnes sikkert mange bra laptopper på markedet. Bruk lang tid, gå gjennom dette forumet og bare bestem deg for en modell. Ellers blir du gal ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hei allesammen :)

Faren min har bestemt seg for at han skal spandere laptop til meg for vgs.

Jeg har ikke stor peiling på portable bærbare, derfor spør jeg selvfølgelig her.

Vil ikke si noen pris, men vil ha gode tips til forholdsvis lette og bærbare PC'er med god batteritid, støy spiller også en viktig rolle. Hørt noe snakk om at Asus har noen gode og billige? Stemmer?

Kom uansett med tips :)

Hva med en dell Latitude 505?Dell Latitude 505? 2,3 kg veier den samt at du da får en 14,1" skjerm som er ganske mye mer behagelig i lengden enn de små 12"ene,

Lenke til kommentar
Heisann,

Nå er ikke jeg noe racer på bærbare enda, men jeg kan da komme med mine erfaringer.

Fikk min Tundra 1557p PRO for 2 uker siden, og WOW for en pc! Den har alt en harbarka pc entusiast trenger (god lagringsplass, dvd rom, Radeon 9700, 54 mbit WLAN osv). Jeg gav 14.000 for denne hos psdata, og hittil har den gjort seg verdt til hvert eneste øre. Finnes ikke noe bedre enn å sitte å game litt CS etc på skolen, når det er kjedelige forelesninger. Radeon 9700 kortet greier å dra det meste av de populære spillene (- doom3 osv).

Det finnes sikkert mange bra laptopper på markedet. Bruk lang tid, gå gjennom dette forumet og bare bestem deg for en modell. Ellers blir du gal ;)

Lykke til!

Men; Støy? Vekt?

Skal innrømme at jeg selv har siklet etter denne i lang tid.

Lenke til kommentar
Vurderer selv å skaffe meg denne.

Men et spørsmål: Funker minnekortleseren for MMC-kort?

Har desverre ikke testa kortleseren enda, da jeg ikke har noe minnekort. Men jeg har andre kamerater som bruker dette ofte, og de sier at den funker veldig bra. De har modellen før meg, men regner med at de ikke har blitt noe dårligere på de nyere modellene.

Men; Støy? Vekt?

Skal innrømme at jeg selv har siklet etter denne i lang tid.

Støy? Tja.. Har veldig lite å sammenligne med, men når vifta IKKE går, så kan man ikke høre at den er på. Når pcen jobber tungt, så drar vifta igang og det kan man høre. Men absolutt ikke plagsomt!

Vekt? Fortsatt veldig lite å sammenligne med, men jeg har i allefall ingen problem med å dra den med meg på skolen, ha den i fanget osv. Anbefaler dessuten en bæresekk, ikke veske, da dette er en sykt mye diggere måte å ta den med seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...