spetter Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Finnes det Centrino baserte bærbare maskiner med HT teknologi ? Lenke til kommentar
hce Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Finnes det Centrino baserte bærbare maskiner med HT teknologi ? Nei. Har ikke hørt noe om det i fremtidige modeller heller. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 ok Hva er det beste/greieste alternativet av: centrino 2mbyte cache (mobil cpu) (uten HT?) og Pentium 4 med HyperThreading(HT) 512Kbyte Cache og Pentium 4 uten HyperThreading(HT) 1mbyte cache Tenkte på om 512kbyte cache med HT versjonen har høyere GHz enn de andre, osv. lavere cache mot å få HT osv. Eller om det blir bedre/ hjelper mer med mer cache osv Fordeler / ulemper ? og rekkefølgen ? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Jeg ville valgt Pentium-M (Centrino). Fordelen her er uten tvil strømforbruket, og den yter mye bedre per MHz enn en Pentium 4. Grunnen til at PEntium-M ikke har HT er sansynligvis fordi den ikke vinner mye på det. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Alltid, alltid Pentium M (centrino) CPU til bærbare hvis valget bare er mellom intel CPU'er! aldri, aldri en Pentium 4 variant, samme om det er Pentium 4 Mobile... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 25. august 2004 Forfatter Del Skrevet 25. august 2004 Kan noen foreslå en Centrino basert bærbar ? noen løse krav har jeg. (trenger ikke være det, men det jeg har lyst på liksom) Er det noen bærbare maskiner som har flest mulig, eller bare noen av disse krava? Centrino 2mbyte cache (dothan ?) 15"-16"-17" lcd skjerm (helst de diverse UXGA typene eller bedre) 1x512mbyte ram med mulighet for 1x512 til (333-400ddr?) Usb2 / firewire / infrarød / trådløst og kabel nettverk 60Gbyte Hdd (helst 7200RPM, 5400RPM kan gå) Eget skjermkort / ikke integrert i hovedkort DVD-rom og eller (kombi?) cd brenner (ekstern dvd brenner har jeg) og en anbefalling av ryggsekk til bærbaren, som har godt feste og beskyttelse ramme rundt osv. Er ikke så kjent med de diverse merkene. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Du kan sjekke psdata.no og deres Tundra. De har også sekker. Netshop og Whitebox har de samme maskinene. Såvidt jeg har skjønt, kommer Intel til å skrote p4-arkitekturen og bygge videre på pIII/Pentium M i fremtidige cpu'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå