Valent Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Morn på deg, du har følgende oppsett:3com accesspoint (funker bra) og en xp 1400+ laptop med en compaq(crap)-wlan kort med standard 801.b? dette oppsettet fungerte bra i ca 1.2år. men nå for dagen tar det ca 3 sekunder før den sider : ingen signal, og slikt tull, som gjør at jeg ikke får surfa eller brukt min bærbar med wlan. spørsmålet er om wlan kortet er ødelagt, eller om det er noe med accesspoint, avstanden er ca 0.2m - 1.0 meter unna accesspointen. jo lenger unna jo værre. har også en amatør nabo som bruker wlan også (usikret) og den kobler seg til den avseg selv, i et par sekunder før den hopper til min wlan, og slikt hele tiden som sagt heeeelt ubruklig. hvis jeg trenger et nytt kort, anbefall meg en. skal som regel brukes over 2 etasjer. alts w.lan i 1etg. og pc`en i etg2 eller etg U takk på forhånd edit: leifen på tur Endret 24. august 2004 av Valent Lenke til kommentar
Valent Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 seriøst... dere har vel litt peil`? Lenke til kommentar
Valent Skrevet 24. august 2004 Forfatter Del Skrevet 24. august 2004 fortvilet!!!! Lenke til kommentar
agony Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Sjekk så dere ikke bruker samme kanal, og du kan også prøve å slå av din base for å se om du får en stabil tilkobling til naboen din sin base. Lenke til kommentar
zeitgeist Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Hei Bumper, Hvis noe virker bra, og slutter å virke bra, må du prøve å identifisere endringene. Det er mest sannsynlig der forklaringen ligger, ikke i hardwaren. Det kommer relativt ofte ny firmware til AP'er fra 3Com og drivere til WiFi-kort... Har du sjekket dette? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Ta det med ro da. 5 bump's på 1 time? Ha nå litt tolmodighet... Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Du har vært her lenge nok til å vite at retningslinjene sier at det ikke er lov å bumpe. Tråden stenges og trådstarter oppfordres til å lese retningslinjene en gang til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg