Danielen Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har nå begynt å kjøpe inn deler til ny data og jeg trenger da et nytt kabinett. Trenger en god psu ( kan kjøpes separat ) Og et helt OK kabinett, helst ikke over 1500 kr. HK mål : 30.5 cm x 24.5 cm Skal ha 2 cd spillere 1 diskett stasjon 4 vifter? Vinduer og frontdør går bra, helst lett å få av og på "chassiet" Andre ting som trengs å vite for å kunne anbefale meg et kabinett? Lenke til kommentar
Falkers Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Har sjøl et "Antec Plus1080AMG 430W True Power ATX" kabinett og er veldig godt fornøyd med det Finner det på(1247Kr): http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ANTPL1080 Følger med 3 stk 80mm vifter(1 i side dør og 2 bak),også plass til 2 extra 80mm vifte framme. Kan også nevne til slutt at strømforsyningen som føler med skal etter hva eg har hørt vere av meget god kvalitet og koster i seg sjøl over 900Kr. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) LianLi kabinetter er jo en slager, eller Lepont om du liker klassiske, stilrene kabinetter. Selges på Microplex Uansett, så lenge kabinettet støtter ATX hovedkort (som de fleste utenom mini-kabinett gjør) så trenger du ikke bry deg med HK mål. Finn deg et kabinett som du liker utseendet på, se over spesifikasjonene for vifter og festemåte for optiske enheter (dvd/cd - brenner) og evt løs HK tray (muligheten til å ta ut platen hovedkortet står festet til, uten å måtte ta alt av innhold) og evt tester. Om du finner tester av kabinettet så sjekk luftgjennomstrømmningen. LianLi kabinetter og Lepont har svært god luftgjennomstrømmning på alle sine modeller så akkurat der kan du være sikker, men ikke alle merker har det. Derfor kan du jo foreslå et par selv, så kan folk gi deg råd om hva som anbefales og hva du skal holde deg unna (Q-tec er forresten noe du skal assosiere med djevlen) Angående PSU så anbefaler jeg Mist (som også fåes på Microplex) basert på egne erfaringer (Mist er det samme som Fortron/Source), men vil også be deg om å legge et øye mot Aspire! Endret 24. august 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 (endret) Thermaltake Tsunami og Fortron\sourse PSU Viss du tenker på Mist 350W så er jeg ikke enig at det er et bra kjøp. Den er veldig overpriset. Den koster mer pga at den har en Paps vifte, men denne forskjellen vil du aldri høre om du har en normal pc. Endret 24. august 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå