Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rar lyd i en Yahama DT R


lugah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken modell er det? Om det er de gode gamle så er de jo luftkjølte. Er det de nye så har de den samme jallawallamotoren som Rieju og gjengen. Men kan høres ut som den har skjært seg, eller er i ferd med å skjære seg. Ofte får man en single/tikke/rangle-lyd når det skjer. Det kan også komme skarp lyd om toppakningen lekker. Vær nøye med å skru til topplokket med riktig moment, og at du kryss-strammer.

 

Edit: Dobbeltsjekk at oljepumpa virker.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvilken modell er det? Om det er de gode gamle så er de jo luftkjølte. Er det de nye så har de den samme jallawallamotoren som Rieju og gjengen. Men kan høres ut som den har skjært seg, eller er i ferd med å skjære seg. Ofte får man en single/tikke/rangle-lyd når det skjer. Det kan også komme skarp lyd om toppakningen lekker. Vær nøye med å skru til topplokket med riktig moment, og at du kryss-strammer.

 

Edit: Dobbeltsjekk at oljepumpa virker.

okey, men hvilket moment skal jeg bruke? noen som vet... det er en gammel dt r

1989 eller hva det er...

Lenke til kommentar

1989 ja. En av de første som kom til landet da :)

Da kan vi utelukke luft i kjølesystemet som feilen, siden den er luftkjølt.

 

Riktig moment på topplokket skal være 1,5-ettellerettanna, men det bør holde med 1,2 hvis boltene begynner å bli litt dårlige og du er redd for å vri over gjengene.

 

Klarer du å forklare hva slags lyd det er? Eller om du har mulighet til å ta den opp og legge den på nettet som MP3 eller noe? Pipelyd, tikke/singlelyd, blåselyd, bankelyd etc.?

 

Edit: Og hva slags turtall den kommer ved.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Gjengene i blokka pleier veldig sjeldent å ryke. Det er MANGE flere gjenger som holder igjen i blokka enn de få mutterene i toppen får tak på. Bare ikke overstram boltene når du monterer de.

 

Lekasjer i topp/bunnpakning ser du lett. Bare se om det er "vått" (olje) noe sted rundt bunnen og toppen av sylinderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...