Gå til innhold

[løst]hva er straffen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå har jeg sånne kjipe foreldre som sier at jeg aldri kommer til å gjøre det(røyke, drikke osv) så dem gidder ikke å betale lappen når jeg er 18 får dem vet at jeg ikke gjør det uansett :( blir nesten frista til å drikke meg drita full :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hva er straffen hvis en  15 åring blir tatt i en båt med 115hk.

Viss foreldrene dine er så domme å lar deg kjøre ein båt med 115 hk når du er 15 år.. så er dei ikkje så lure i hode

" foreldrene dine er så domme" eg får lov og kjøre 115 hk..og eg er 15 år. ikkj noke problem det... du trenge ikkje kjøre fult heller då!(42 knop:P) har du litt vet so kjøre du sånn at du har kontroll over båten, de er en vane sak!!

Lenke til kommentar

hvor lenge er det til du er 16? hvor bor du? Tror ikke du skal cruise rundt i havnebasenget (oslo) som 15 åring med mer en 9,9 hk.. men bor du litt utavfor oslo/større byer, pleier det ikke være noe problem.. Onkel stopper færre båter enn bilder, for å si det på den måten.. bare begrens deg selv, frem til du er 16 år. så går det nok bra! ;)

Lenke til kommentar
Viss foreldrene dine er så domme å lar deg kjøre ein båt med 115 hk når du er 15 år.. så er dei ikkje så lure i hode

Har kjørt båt siden jeg kunne gå. En 50åring som nettopp har kjøpt seg båt og raser rundt uten å ha peiling på hva han gjør på hadde jeg derimot passet meg for.

bor i bergen har hytte i os (der treje søviknes er fra, han som lå med en mindreårig og gråt på tv).

Lenke til kommentar

Jeg kjører på nesodden som ligger ganske nærme oslo... men det er ikke ofte jeg har sett purken her.. men nå skal jeg prøve å få den båten jeg alerede har til og gå bedere... det sitter en 6hk suzuki motor på den med rattstyring å hele pakka.. og jeg sleit i hele sommer med å få tak i ommbyggings sett til den motoren! så det beste hadde vært og få maks ut av den! kom med forslag.. det er ikke sååå farlig om motoren går istykker, jeg er vant til at det skjer! :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg kjører på nesodden som ligger ganske nærme oslo... men det er ikke ofte jeg har sett purken her.. men nå skal jeg prøve å få den båten jeg alerede har til og gå bedere... det sitter en 6hk suzuki motor på den med rattstyring å hele pakka.. og jeg sleit i hele sommer med å få tak i ommbyggings sett til den motoren! så det beste hadde vært og få maks ut av den! kom med forslag.. det er ikke sååå farlig om motoren går istykker, jeg er vant til at det skjer! :p

kjøp ny motor. Tviler på at du får noe serligt ut av en 6hk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hmm.. trur ikkje båtfører bevise har so serlig masse me det og gjøre, desuten so gjelde ikkje båtfører beviset før du er 16 meina eg.. (har de sjøl :p )

Sant som du sier, d er jo et bevis, ikke noe sertifikat.

londoy: Vet av mange som får sponset lappen av forldrene sine osv, hvis dem ikke røyker, jeg selv syns slikt er noe tull! Er jo nesten det samme som å få betalt av foreldrene sine for å rydde sitt eget rom. Ta selv ansvar for det du gjør, skal gjøre.. Mer glede av å betale lappen sjøl + betale sin egen bil selv, rart å høre på dem som skryter av bilen sin som foreldrene har kjøpt :blush:

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
hva er straffen Får og kjøre båt med 25-40hk når man er 15 og som går over 20 knop?

500,- eller 1500,-, husker ikke helt. Og det gjelder visst du kjører over 10knop.

Kjører du under 10knop med en 1000hk får ikke du bot.

Ok, men kan man få litt mildere straff vist man har båtførerbeviset?

Nei! Båtførerbevisert fungerer på ingen måte som et forsvarsmiddel på noen måte.

Lik straff gjelder.

Tips Hvis du har muligheten kan du jo ta med deg noen som er 16 eller eldre, da kjører du lovlig over 10knop. Men vær oppmerksom på at vedkommende da er ansvarlig.

Edit: dobbel quote :S

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...