Gå til innhold

Hjelper det med nytt skjermkort til gammel PC?


torbjoen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en gammel PC med følgende spek, og lurer på om det vil hjelpe å kjøpe nytt skjermkort:

 

1,3GHz Duron

512 MB PC133 SDRAM

GeForce4 TI 4200 skjermkort (8X AGP, men hovedkortet støtter bare 4X)

+ et par 40GB 72000RPM Ultra-ATA harddisker

 

Vil det hjelpe å kjøpe nytt skjermkort til denne PCen, eller er det CPU/RAM/hovedkort som er flaskehalsen?

 

Jeg har prøvd å kjøre Far Cry og Need For Speed Underground. Far Cry går såvidt uten hakking på lav oppløsning og få detaljer, men da er liksom litt av poenget borte. NFS Underground er helt ok på 640x480 med en del detaljer på, men dette spillet begynner jo å bli gammelt, og 640x480 er jo ikke veldig høy oppløsning.

 

Så...vil det hjelpe å oppgradere skjermkortet, eller må jeg bytte ut hovedkort, CPU og RAM for å spille Far Cry, Doom III og Half Life 2 (når det kommer) ?

 

-Takk :-)

Endret av torbjoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ti 4200 er eit ganske bra kort i Direct X 8 applikasjoner. Og _svært_ bra kort til det systemet du lista opp.

 

Trur heller ikkje systemet ditt klarer å yte fullt ut av skjermkortet ditt.

 

Flaskehalsen er rett og slett alt anna enn skjermkortet. Men om vurderer ei heilt ny maskin, vil nok ti 4200 bli kanskje eit gammalt kort. Der du KANSKJE vil gjere ei oppgradering. Spørst litt på kva du brukar maskina til.

 

 

EDIT: om du skal ha ei ny men billig maskin til å klare å køyre doom 3 og HL 2 reint (men på lavere innstillinger) Kan du gå etter dinne malen:

 

minimum 2ghz.(ville ha gått for AMD, pga dei er billigare)

512 ddr ram

beholde ti 4200.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

hvis du ikke er stinn av kr... ville jeg bare vurdert en ny CPU, sjekk hos produsent hva ditt Hk klarer.. er du heldig kan du få inn en xp2400 eller deromkring til ca 550nkr + frakt'

 

ps: du må nok også påregne en ny cpukjøler da..

 

 

 

Edit:leif

Endret av Nake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...