Pantera Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Kort og greit spørsmål: Hva er Lambda? Fant ut at lampa som lyser på dashbordet, indikerer at det er noe feil med Lambda, ifljge instruksjonsboka. Men ifølge samme boka, så har ikke bilen min dette, og denne lampa skal være kobla ut. Bilen min er en Volvo S40 1,8 aut, 1997-modell, hvis noen skulle vite hva en lambda er, og om det skal finnes på bilen min..... mvh Pantera Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Lamba Sond, er den som styrer bensin blandingen. Det er rett og slett en måler som måler avgassen og dermed gir signal til en data hjerne som igjen styrer bensin og luft etter dette.. (rett meg om jeg tar feil) Og jo, bilen din skal ha dette, selv min 440 i fra 89 hadde dette helt til jeg fjernet katalysatoren. Det har alle Volvoer hatt siden 89 iallefall. Det du gjør er å stikke inn til ett volvo verksted og får dem til å se på det. Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 24. august 2004 Del Skrevet 24. august 2004 Lambdaen sitter på ekosrøret, vanligvis et lite stykke foran katalysatoren. Ser ut som en tennplugg med noen slanger ut fra den. Men jeg har og vært borti kombinert kat og lambda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå